måndag 28 januari 2013

Sjukling...

Idag är jag hemma och är sjuk. Det känns väldigt tråkigt eftersom jag idag skulle haft min första riktiga dag på folktandvården men när jag vaknade i morse var det inget tal om saken utan jag fick snällt ringa dit och säga att jag var tvungen att stanna hemma. Riktigt kasst, men vad gör man?
Så idag har jag vilat, vilat och vilat, pluggat liiite precis och nu ska jag definitivt gå in i sängen och lägga mig igen för jag är helt slut! Det är planen... det och att nysa, snörvla och hosta vidare, och oja mig och tycka sådär riktigt, riktigt synd om mig själv.

Tur att det finns SVT play så man kan ta igen all missad konståkning från EM i Zagreb!
Vi var ju förresten och åkte skridskor på Ringsjön i lördags efter att vi varit i Malmö på överraskningsbrunch för fölsegrisen. Det var kallt på sjön och alldeles för mycket snö och så här i efterhand hade nog varit bättre om jag passat på att vilat den eftermiddagen istället, men härligt var det och efteråt åkte vi hem till bror med familj och fick god mat och värmde oss framför brasan med varm choklad och grädde och busade med Henry-buse. :-)
Igår var Linda här och vi satt med mastern hela långa dagen och jag började snörvla och nysa som bara den. Det var nog mastern som fick mig att bli sjuk, jo så var det definitivt! Jädrans master!

Nu - sängen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar