tisdag 22 januari 2013

Första dagen på tionde och sista terminen

Igår var vi alla tillbaka på skolan igen. Lovet gick lika fort som vanligt men bjöd på mindre ledig tid än vanligt då Linda och jag lade ner mycket tid på mastern.
Några dagar var vi i alla fall fria och i onsdags var mamma och jag och träffade sömmerskan och det kändes väldigt bra. Jag tror att det kommer bli riktigt bra och det ska bli så roligt att nu komma vidare till nästa steg med köp av tyger och sen alla provningar! Iiiih!! Sen hur jag ska hinna med allt med mastern som kommer ta en hel del tid den närmsta månaden, plus allt övrigt i skolan samtidigt som det ska fixas med klänningen och annat bröllopsfix som måste göras, det får vi väl se. Allt som har med bröllopet att göra är åtminstone roligt, så himla roligt och det är härligt att ha det att tänka på för att bryta det tråkiga. ;-)

I helgen tog jag igen all vila jag inte fått tidigare under veckan, i fredags var jag på ansiktsbehandling och på kvällen gick älskling och jag ut och åt middag på stan följt av bio lite senare. Det var mysigt... :-)
I lördags bäddade jag upp bäddsoffan och vi bar in bäddmadrass, täcken och kuddar och sen låg jag där och tittade på film hela dagen (förutom en lång powerwalk och lite styrketräning), jag bodde praktiskt taget i bäddsoffan hela helgen för vi sov där under natten och i söndags stannade jag kvar och låg i pyjamas och fortsatte titta på film... Väldigt osocialt jag vet, men oj vad jag behövde det.



Jag mumsade också på goda tryfflar från Linda som jag fått
för att  milstolpen i form av K9 tentorna var avklarade
Tack igen vännen!!

Igår var vi som sagt tillbaka på skolan igen för upprop och information och det var sista gången vi var där för att börja en ny termin eftersom detta blir den sista på Käftis. Konstigt hur tiden både gått väldigt, väldigt fort samtidigt som den segat sig fram oändligt långsamt.
Efter lunch tog jag tåget för att åka och hälsa på på kliniken där jag ska ha min VFU (praktik) under våren. Jag fick ett väldigt bra intryck och alla var jättetrevliga och ja, det kändes bra! Så nästa måndag drar det igång på riktigt och det ska bli både roligt, spännande och nervöst!

Idag är jag helt ledig då tisdagar nu under våren innebär egen pluggtid och master, men eftersom Linda och jag inte har överensstämmande schema kommer vi få sitta helger med mastern istället, och eftersom pluggandet inte drar igång förrän imorgon kunde jag alltså vara heeelt ledig och det är förbaskat skönt!:-) Så nu ska jag fortsätta vara ledig och bara göra sådant som jag vill göra!


2 kommentarer:

  1. Härligt att du fått vila upp dig! Lycka till inför den nya terminen...tänk att det är den sista!!!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen!! Ja, det är både galet och väldigt efterlängtat! ;-)
    Kram!

    SvaraRadera