lördag 5 januari 2013

Det börjar närma sig...

...äckeltentan, som den har kommit att kallas av flera på olika håll, haha! Jaa... det är ju inte så konstigt, för det är precis vad den är (eller ja, båda två!)! Fram tills idag har det känts... jag ska inte säga okej för det gör det aldrig riktigt på riktigt. Men det har i alla fall känts bättre än idag för idag har varit...jobbig. Sådär jobbig som vissa dagar så här innan tentan brukar vara, bara lite jobbigare, i ett vidare perspektiv liksom. Men jag tror vi lämnar det där...

På tisdag smäller det. Och ja, sen på onsdag smäller det igen. Men redan på måndag ska vi in till skolan allihop för att utvärdera kursen. Otroligt dumt att lägga det dagen innan tenta enligt min åsikt, men de tär inget att göra åt det, man får snällt åka dit eftersom det är obligatoriskt (..?).

Det finns vissa ljuspunkter under den här tentaperioden ändå, nyår till exempel. Nyår blev en fantastisk tillställning i goda vänners lag och alla par bidrog med en rätt var så det blev en 6 rätters middag och allt var sååå gott och så fint eftersom alla hade lagt ner det där lilla extra för att bidra till en nyårsmiddag av klass! Fyrverkerierna såg vi på avstånd nere vid kanalen och på tolvslaget kom cigarrerna fram och det blev kram- och pusskalas. Fabulöst var vad jag hoppades på och fabulös var vad den blev, kvällen alltså.

Nyårsklädd!

En annan av de få ljuspunkter under denna perioden har varit att jag (i mina pauser) har funderat på bröllopet och det ger mig så mycket härliga tankar och jag längtar så mycket! Älskling letade musik för någon dag sedan och hittade en låt som jag blev kär direkt och vi bestämde att vi kommer dansa till den. Nu kan jag inte sluta lyssna på den och jag får ett pirr i magen och ett leende på läpparna varenda gång jag hör den, den är så vacker... :-) Nu ska vi inte förstora upp den här valsen, oh no, för även om jag har dansat lite vals tidigare (med betoning på lite) så är jag inte alls någon expert och det vet jag att Markus inte heller är, men något litet ska vi väl kunna få ihop ändå...och som sagt, musiken kan man ju tycka om ändå. :-)

Älskling har begett sig iväg, det är skönt att han kan vara någon annanstans när jag är ett sådant uselt sällskap... Men snäll som han är lagar han middag innan han beger sig, så att jag får något i magen. :-)

Dags att återgå... jag har inte tid med så här långa pauser!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar