tisdag 15 januari 2013

De senaste dagarna

Dagarna har gått riktigt fort, som de alltid gör... I fredags hade jag en härlig dag, först var jag på stan en sväng och sen kom Frida, Henry och lilla Hugo och vi hade en skön eftermiddag ihop och var på lekplatsen här nedanför där Henry hittade en massa kul att göra. :-)
Sen kom Markus hem och snart därefter kom Kristofer också och vi lagade god mat och hade en riktigt mysig kväll, det var härligt att ses för det kändes längesen som vi träffades bara sådär. Henry var en riktig goding som lindade mig runt sitt finger ännu en gång och bjöd på goa kramar och nöjde sig inte med att sitta bredvid mig när vi åt utan skulle sitta i mitt knä! Sötis!

I lördags gick jag upp tidigt och begav mig iväg hem till Linda för att sitta med mastern, vi bestämde att jag skulle sova över till söndagen så att vi kunde vara riktigt effektiva och sitta länge, vilket vi också gjorde. I söndags kväll åkte jag hem och sen tidigt igår kom Linda till mig och sen satt vi hela långa dagen och hela kvällen även igår och det blev alltså ännu en sen kväll. Den där mastern tar snart kol på oss, det finns inget som jag avskyr så mycket just nu (?) som den där jädrans mastern... Och inte kommer den betyda något positivt för oss i jobbsökandet heller, inte ens det liksom! Det är en väldans tur att Linda och jag har varandra i alla fall, som kan skratta så vi får ont i magen emellanåt, trots våra jobbiga och långa dagar. :-)

Idag tog vi en paus från eländet eftersom jag skulle in till Malmö nu på eftermiddagen och träffa fina S och titta på papper till inbjudningskorten. Jag åkte in lite innan S slutade jobba för att gå en sväng på stan och gick in i Lottas fina butik, och träffade faktiskt henne själv på vägen ut! Lotta kommer ju från samma lilla by som jag och som jag tidigare skrivit bor våra föräldrar på samma gata och bytte faktiskt hus med varandra för längesen. I vilket fall var det kul att snacka lite eftersom det var väldigt längesen jag träffade henne, och så roligt det är att det går så bra för henne med smyckena! Inte så konstigt iofs, för de är otroligt vackra.

Jag och S hittade ett fint papper som S ska göra en prov-print på och jag tror att det kommer bli jättefint - åh det ska bli så kul när inbjudningarna är klara! Vi smet även in en sväng på olsson & gerthel och köpte lite andra saker till bröllopet, men vad det är håller jag hemligt tills vidare. ;-)

Imorgon ska jag möta upp mamma som ska följa med mig för första mötet med sömmerskan, det ska bli riktigt spännande! Sen ska jag följa med mamma hem och hämta Henry på förskolan och mysa med dem hela dagen. På kvällen sen blir det skype-date med Linda och fortsatt master(mög)-skrivande...
Jag känner panik över att jag inte får vara ledig eftersom jag har ett enormt behov av det. Men vad ska man göra när man måste göra något som ingen annan kan hjälpa en med, och som måste vara färdigt inom en snar framtid? Men hur våren ska orkas med vet jag inte...

Jag lämnar tankarna på det där jobbiga för nu och sjunker ner i soffan och kryper ihop under filten och ser film istället tror jag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar