lördag 27 oktober 2012

Lördag morgon

Idag ställde jag klockan på lite tidigare än vanligt för att vara en lördag morgon, eftersom jag måste få pluggat rejält innan det är dags att åka till svärföräldrarna vid fyra. Det är en kall, fin morgon och allt där ute är vackert frostbeklätt.

Det har inte funnits mycket tid för bloggen den senaste tiden, eftersom det inte funnits mycket tid för någonting utom skolan egentligen. Ska det städas eller vattnas blommor eller något annat får det göras snabbt eftersom jag sen måste lägga all tid på plugget. Jag kan inte nog poängtera hur mycket jag kommer älska att vara klar med utbildningen! Alla kvällar kommer vara lediga, två lediga helgdagar och sen dessutom lön så man slipper leva på nästintill existensminimum. Det är inte mycket det där csn räcker till om man ska göra något ut över det vanliga...
Men... än är det några månader till, åtta närmare bestämt, och även om jag längtar så jag kan spricka så är det samtidigt lite läskigt. Ut i det riktiga utan handledarna som håller en om ryggen. Förhoppningsvis känns det lite lugnare om åtta månader, det är trots allt ganska lång tid och man utvecklas mycket hela tiden.

Förra helgen åkte Linda och jag till havet för att placera oss vid ett bord i en stuga med utsikt mot tallarna och havet, för att i princip sitta där non stop i tre dagar och skriva master och endast ta paus för att äta, sova och ta någon kortare promenad längs stranden. Och oj vad vi kämpade! Vi satt uppe in på nätterna och höll på, gick upp strax efter sju då vi direkt gick på det igen, och höll oss vakna med några kannor kaffe och kakor som Lindas mamma gjort, plus lite annat gott. Skrev och fixade gjorde vi tills det var gröt i huvudet, och när vi blivit övertrötta hade vi våra klassiska skrattattacker så vi fick ont i magen och tårarna rann! Det är tur vi delar samma knäppa, galna humor Linda och jag! :-)







En bit in på natten, när det plötsligt kändes lite för jobbigt,
tur vi är två och tur att det vände igen! :-)


Veckan har bjudit på en blandad kompott, som vanligt, upp och ner, och en av höjdpunkterna var nog skolans inspirationsdag då vi fick lyssna på en "föreläsning" med Henrik Schyffert. Men det allra bästa med veckan var helt klart gårdagen då vi inte hade klinik på eftermiddagen utan slutade redan klockan tolv, vilket töserna och jag firade med att gå till La Roche och åt god mat, drack sangria och snackade och blev alldeles för mätta! Sen skulle vi ta en kaffe på Lilla kafferosteriet hade vi tänkt, men då där var fullt fick vi tänka om, men det var inte lätt att hitta ett ställe med plats åt sju tjejer och en liten minitjej (Lindas lilla Olivia var också med, till allas vår förtjusning!) så till slut hamnade vi på ett pensionärskondis där kaffet inte var det bästa men det viktigaste var ju ändå att umgås. ;-)

Nu är det hög tid att sätta igång med plugget och sen åker vi som sagt till svärföräldrarna för att fira svärmor som fyllt år. Imorgon är det planerat för kallbad och brunch med finaste J och S, ska bli sååå härligt! :-)

Önskar er en fin helg!

2 kommentarer:

  1. Klara, den sista bilden är talande!
    Det är tur att vi skriver ihop, lika envisa kämpar (och kanske lika knäppa (näädå, vadå? vi?) båda två). Trots att det var tungt så hade jag väldigt trevligt och stundvis galet roligt - med betonging på galet! Haha!
    Tänk att resultatet blev så bra ändå?! =)

    Ha en trevlig helg!
    Tack för igår!
    //Kramar Linda

    SvaraRadera
  2. Haha, ja hjälp vad vi kan kämpa på du och jag! Inget fel på disciplinen där inte! Och jag håller verkligen med om att det var väldigt mysigt trots att det var tungt och som sagt, galet roligt! :-)

    Tack detsamma vännen! Hoppas det är bättre med Olivia!
    Kramar!

    SvaraRadera