onsdag 3 oktober 2012

Sköna onsdag!

Onsdagarna är riktigt sköna dagar eftersom de endast består av basgruppsträffar och seminarier alternativt föreläsningar. Idag hade vi "redovisningsseminarium" på morgonen och slutade efter det, dvs kl 11.00! Såå lyxigt! :-) Det blev en lunch på stan med ett par av töserna och sen åkte jag hem och drog på löparskorna och tog en power walk. Det var riktigt skönt att komma ut en stund och jag är nöjd att jag nu lyckas ta mig tid till att pw två gånger i veckan. Det kan tyckas konstigt att jag inte tränar, med tanke på hur mitt liv såg ut tidigare, men jag har under utbildningen haft väldigt svårt att hitta balans och tid till att träna. Nu har jag dock som sagt tagit mig i kragen och ser till att komma ut ett par gånger i veckan och det känns så himla skönt! Förhoppningsvis kommer jag ha mer tid till träning sen när jag börjar jobba...

Helgen som gick var bra och vi hade en härlig tjejkväll här i lördags! Söndagen var riktigt lugn och jag låg mest i soffan och läste och lyssnade på skön musik. Dock glömdes budgeten bort så den måste vi ta tag i! Jag borde väl inte stressa över bröllopet men eftersom jag inte har så mycket tid till övers blir jag stressad över huruvida allt ska hinnas med. Men det ska väl ordna sig hoppas jag... :-) Budgeten kan jag dessutom lugna mig med ett par dagar åtminstone, för älskling är på jobbresa igen och jag är ensam till på fredag. På fredag blir det förresten aw med J och S och det ska bli kul att träffa dem! Det passar dessutom bra eftersom Markus inte kommer hem förrän senare på kvällen.

Fortsättningen på denna eftermiddag kommer spenderas i soffan. Jag känner mig väldigt trött och eftersom det nya fallet inte finns tillgängligt kan jag lika bra passa på att ta det lugnt. Det är inte många tillfällen man får till att bara vila så det gäller att passa på. Oooh, ikväll är det säsongsstart av Grey's, yey! :-)

Nu ska fortsätta dricka kaffe med skummad mjölk och mysa med tända ljus och krypa under filten - jaa vad mysigt - en onsdag!!


Härligt med alla fina löv! Bilder från min pw i söndags


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar