söndag 14 oktober 2012

Masterveckor...

Nu har vi masterveckor igen - de sista innan det ska vara färdigt, och den första av mina är redan slut. Den första av mina, eftersom Linda som jag skriver med, inte har sina samtidigt utan de två veckorna efter mina. Jag sitter alltså själv och försöker så gott jag kan, men det är svårt när man är så van att sitta tillsammans som vi är. För att kompensera satt vi en dag förra helgen och igår och nästa helg kommer vi fly fältet och sätta oss ute i en stuga vid havet, för att kunna fokusera riktigt och förhoppningsvis komma en bra bit på väg. För att kunna få riktigt mycket gjort har vi bra möjligheter för att kunna ta strandpromenader och kanske se någon film, det kommer nog bli jättebra och riktigt mysigt tror jag!

I övrigt har veckan bestått av ett besök hos N & F och deras lilla A som fyllt år, vi lämnade en bok i present och fick med oss en annan hem! N hade tänkt på oss i vårt planerande och hittade en jättefin bok med inspirerande bilder på olika dukningar och annat, så omtänksamt! Tack igen!



I torsdags blev det en spontan middag nere på Stortorget tillsammans med de tre gamla babyvännerna :-) eftersom L var nere i Skåne en kort vända. Det blev en riktigt härlig kväll med bästa vännerna, god mat och massa skratt, i ett Lund som bjöd på krispigt, vackert höstväder.

Utöver det har veckan bjudit på lite fall-plugg, promenader och frusna stunder framför datorn med regnet smattrande utanför rutan...



Fredagskvällen blev en lugn historia framför TV:n med god middag som avslutades med chokladtryfflar från Ahlgrens, mums! :-)




Idag har vi inte gjort många knop här hemma utan mest legat i soffan och tittat på Mad Men, med tända ljus på bordet eftersom det varit så ruggigt ute och sörplat kaffe under filten...haft en riktig söndag, helt enkelt!
Och nu svider det i ögonen av trötthet så jag tror att jag ska återgå till soffan och till min söndag, och njuta av att den inte är över riktigt än...

Ha en fin kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar