söndag 28 oktober 2012

Mörkret faller tidigt nu...

Så var det vintertid igen och tiden springer ju iväg så man blir nästan rädd! Vart tog oktober vägen??

Efter en förvirrad morgon då jag försov mig (tänkte snooza en kvart men det blev en timme och en kvart) tog jag tåget in till Malmö och mötte upp tjejerna för brunch. Vi hoppade över kallbadhuset idag av flera skäl och får ta det en annan gång istället. Brunchen intogs på Hilton och ja... den var fantastisk! De hade allt, från ostron och räkor till äggröra och bacon till pannacotta, pannkakor och jelly beans (ja faktiskt!). Jag tog inte av allt, men provade mycket och allt jag tog var riktigt gott! Helt klart värt besöket, även om det var liiite för dyrt (inte studentpris om man säger så..). ;-)
Bjuder på en bild av min efterrättstallrik...




Väl hemma igen och då matkoman gått över gick jag ut på en lång powerwalk och det var perfekt väder som var riktigt härligt att komma ut i. Än är hösten fantastiskt vacker och man ska passa på att vara ute i det så länge det fina varar.

Nu blir det matlagning och sen tänker jag tända en massa ljus och krypa ner under filten i soffan.

Ha en fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar