lördag 29 september 2012

När älskling kommer hem...

..behöver jag minsann inte gräva fram rester från frysen längre (jag har verkligen inte tid att laga mat, tråkigt, eftersom jag gillar det!). Igår när jag kom hem efter en seg dag i skolan möttes jag av en fantastisk doft så fort jag öppnade dörren, och efter en skön dusch och lite fix, blev jag beordrad att sätta mig i soffan (jag var inte svårövertalad) och blev sen serverad en underbar middag som bestod av ankbröst, potatismos, reducerad balsamvinäger-rödvinssås, stekta kantareller samt stekt sparris och morötter. Köttet smälte i munnen och jag kunde inte sluta säga "mmm!" Tänk så glad jag kan vara som har en blivande man som kan laga så god mat! :-)



I vanlig ordning somnade jag på soffan efter Skavlan och sov ungefär 45 minuter innan jag halvt i sömne gick upp och borstade bissingarna och sen släpade mig själv till sängen.

Idag är det plugg som gäller, och sen fix inför kvällen då tandläkartöserna kommer och vi ska laga mat och mysa! Jag känner mig lyckligt lottad som hamnade i samma kurs som dessa underbara tjejer!

Imorgon blir det en lugn dag men lite bröllopsplanering, budgeten måste gås igenom på allvar! :-)

Härlig vy från tågfönstret en morgon i veckan!


Ha en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar