fredag 14 september 2012

F som i fredag och färgtema...

Ååh, vad det är underbart med fredag!!
Jag sitter nu hemma i soffan efter en ganska intensiv och stökig dag (jour, smittskyddsmottagningen - ja, jag skar mig på en använd skalpell... och försenade patienter, för att bara nämna något). Melody Gardot's ljuva stämma fyller rummet (hennes röst gör mig så lugn och jag älskar hennes låtar!) och jag sitter med datorn i knät i soffan och funderar på färgtema... Ja, till bröllopet alltså. The wedding is always on my mind... :-)
Jag har ett litet dilemma. Det är nämligen så att lokalen vi kommer ha festen i är inte helt vit, långt därifrån, och jag som alltid tänkt att festlokalen skulle vara helt vit har nu fått problem, för att välja färgtema blir väldigt mycket svårare! Lokalen är en inbyggd innergård där husväggarna går i gult och rött, alltså kan man inte välja vilket färgtema som helst. Jag är ganska rosa av mig, men det kan jag ju helt glömma! Däremot kan vi ju välja vitt och guld, vilket ju är väldigt fint. Det känns liksom som att guld kommer att vara med på ett hörn oavsett vilken färg det blir, och ja, vitt också eftersom jag kommer att ha en ganska vit klänning... ;-) Man skulle ju också kunna ha vitt, guld och gult som tema och det är jag egentligen inte emot alls, för gult är en väldigt fin och glad färg tycker jag!

Ja, vi får väl se... det blir nog bra vilket som, men ja, emellanåt känns det som ett problem att inte kunna välja hur som helst, det hade varit lättare med en helt vit lokal.

Här kommer lite bilder på buketter i nämnda färger, buketten känns ju nämligen som en väldigt central del i det här med val av färger!






Bilder från marthastewart.com, bröllopsguiden, bröllopstorget samt googles bildsök...


Nej, nu ska jag fixa lite med maten, sen blir det film i soffan. Imorgon bär det av till bror med fru för att hjälpa till med vedhuggning! Vi kommer spendera natten till söndag där och det ska bli härligt att träffas och snacka en massa och mysa och stjäla goa kramar från lilla gudsonen. :-)

Önskar alla en fortsatt underbar fredagskväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar