onsdag 5 september 2012

Bröllopsplaneringen fortsätter!

Ja, även om jag inte skrivit så flitigt om det så går det framåt i bröllopsplaneringen och de största punkterna är fixade, vilket känns väldigt skönt, och roligt!!

Kyrkan bokades redan i februari (ja, väldigt tidigt, men jag kan säga att redan då var helgen vi egentligen ville haft redan uppbokad!), och nästan samtidigt bokade vi stället för festen. Vi gjorde en preliminärbokning, för att ha det lite öppet om ifall vi skulle hitta något annat ställe vi ännu hellre skulle vilja vara på. Och vi hittade faktiskt ett ställe nu i somras, som mina föräldrar fått nys om, och som hade varit fantastiskt fint! Men med tanke på reglerna de hade (som att man bara fick ha dans på en väldigt liten yta för att skona golven...plus att musiken inte skulle störa båtgästerna, plus att festen tvunget skulle sluta 01.00) kom vi fram till att vi hellre väljer det första stället. Och det kommer nog bli jättebra! :-)
Så kyrka och lokal är alltså bokat, och så även tårtan - som Sofie, älsklings duktiga lillasyster kommer att göra, bukett(-erna), som min duktiga svägerska Frida kommer att göra och nu har vi även bokat fotograferna!
Och det kan jag säga att gällande fotografer måste man också vara ute i väääldigt god tid! Vi hade först velat boka in en annan, men hon blev uppbokad i augusti, en vecka innan vi ringde (och då hade vi tänkt hela våren att vi skulle boka henne, typiskt...) 
Men det känns väldigt bra med de här fotograferna också så det ska nog bli jättebra! Roligt och skönt är det att ha kommit så pass långt, men än är där lite som stressar mig, med tanke på att jag inte har så hemskt mycket tid till övers den här terminen... Men, det ordnar sig nog. :-)

Gällande klänning har jag bara kikat på nätet än så länge för att få inspiration, men det känns lite svårare... Jag har aldrig haft någon riktig bild av hur min bröllopsklänning ska se ut, men det kanske bara är positivt, annars måste man ju hitta just den! Så det får nog bli till att ge sig ut och prova, prova, prova! :-)

Porten till kyrkan!

Idag är jag hemma hela dagen eftersom vi bestämde i gruppen att skippa basgruppsmötet. Riktigt skönt kan jag säga! Men frågan är om jag inte skulle stannat hemma ändå för jag mår inte riktigt bra. Jag är förkyld och det känns som jag har smält dumlekola i huvudet. Det är väl som vanligt när man kommer tillbaka till skola/jobb och börjar pendla igen och möter en massa människor, nästan omöjligt att undvika att bli förkyld då.

Jag är i alla fall inte så dålig att jag inte kan sitta och plugga, så nu är det dags att ta tag i läsningen!

Det är en fin dag idag, solen skiner, passa på och njut!



1 kommentar:

  1. Letar igenom internet för olika bröllopsbloggar för att hitta inspiration till hur ni brudar tänkter inför bröllop men även Catering Bröllop.. Ska bli spännande att läsa vidare och se vart din bröllopsäventyr tar dig. Lycka till! / Ethan

    SvaraRadera