måndag 24 september 2012

"Man får lov att ha sådana dagar ibland"


Det var vad älskling sa när han kom hem, efter att jag beklagat mig över vilken usel plugg-dag jag haft idag, och det var precis vad jag behövde höra. Det är lustigt, för även om jag egentligen också vet att det är så, och att det är okej, så gick det inte riktigt in förrän han sa det, och det var liksom som att något lättade inom mig.
Jag har spenderat dagen framför datorn, men efter en eller ett par meningar i boken så far tankarna iväg och jag börjar googla runt på stolsöverdrag och godisbord till bröllopet, går in på facebook, kollar sydsvenskan, läser ett par bloggar, går in på facebook igen, och så försöker jag ett par meningar till och sen är jag där igen och så har det fortsatt hela dagen... Timmarna går och ingenting blir gjort. Fast jag har iofs städat lite i köket, klippt till foto och satt i ram, lagat middag, slurpat kaffe med skummad mjölk (såå mycket godare det är att skumma mjölken!) och ändå haft det ganska bra. :-) Så jag får väl bara acceptera läget, att det har varit en sån dag idag, och vara okej med det. Och bra plugg-dag eller inte, så är det förbaskat skönt att få ha måndagen hemma!



Min stickling på förra årets pelargoner har vuxit bra i sommar!

Kaffe med skummad mjölk ska jag göra oftare!


Bilden från E & A's bröllop hamnade på nattduksbordet 


2 kommentarer:

  1. Man kan inte vara på topp varje dag! Kanske denna dagen var nödvändig för att tagga till sig inför kommande pluggdagar! Lycka till!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja men det är ju så, om man bara tänker lite logiskt! :-)
    Kramar!

    SvaraRadera