lördag 22 september 2012

Så kom hösten på riktigt

Den här veckan kom hösten på riktigt, eller i alla fall gjorde den det för mig. Det är nu mörkt när jag stiger upp, och jag virar gärna en sjal om halsen innan jag ger mig ut. Tiden för att kura inne är här, när man får tända ljus, laga grytor och soppor, ligga under täcket och titta på regnet och höra det smattra mot fönsterblecket... Och jag älskar det! Sen är det så fint också med alla färger, men på ett speciellt sätt, nästan lite vemodigt.

Vi har haft en riktigt skön dag, jag vaknade tidigt men låg kvar i sängen en lång stund och läste Midnight sun medan jag hörde regnet dugga utanför fönstret. Senare tog vi en tur ut till Nova och ett fint grönt linne från Saint tropez blev mitt och fick följa med hem. Jag tittade återigen på ett par möjliga bröllopsskor inne på Scorett, de är väldigt fina men finns inte i min storlek utan jag får beställa dem så jag vet inte om de kommer passa...och sen har vi ju åter problemet att jag gärna vill ha min klänning först så att jag vet vad för skor som passar... Här kommer en bild iaf.

De glimmar lite mer i guld än på bilden, som inte riktigt gör dem rättvisa...


I fredags slutade vi tidigt, redan tolv, eftersom skolan firade årshögtid. Jag, S, L och G firade det genom att gå ner på La Roche där vi åt tapas och drack sangria, följt av kaffe och kauga på Lilla kafferosteriet. :-) Det var den bästa fredagseftermiddagen på länge!

Hellooo morotskaka, helloooo glasyr!! Helt rätt proportioner! :-)



Nu är det lördag kväll, och vi njuter här hemma med skönsång av Melody Gardot (min favorit) och från köket kommer det förnäma dofter från grytan, det blir Per Morbergs oxrulader med gräddsås, pressad potatis och svartvinbärsgelé, mmmm!




Men det är sällsamt vackert, här kommer hösten igen.
Det är kallt som i stenhus, det doftar av regn...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar