lördag 17 september 2011

Borta bra men hemma bäst

Även om man har det hur bra som helst när man är borta, är det ändå väldigt skönt att komma hem igen. Och tur är väl det! :-) Vi är alltså tillbaka i Lund, och kvällen igår var minst sagt fullspäckad. Efter att vi packat ihop alla grejer vi haft med oss körde vi hem varpå Markus åkte och storhandlade och jag tog tag i städningen som verkligen var av behovet efter hantverkarna som varit här. Dammsugande, våttorkande av golv, dammande och annat blev gjort och även om det var drygt att komma hem till var det ändå väldigt skönt att få det gjort på direkten! Halv tio igårkväll hamnade vi till slut nyduschade i soffan framför Skavlan med varma mackor. En halvtimme lite drygt senare kunde jag inte längre hålla ögonen öppna utan intog min vanliga fredags-position i soffan. ;-)

Idag har jag bara pluggat hela dagen och det har varit en förfärligt seg dag med seg läsning vilket innebär att jag måste sätta mig imorgon igen. Det är totalt kaos i mitt huvud för tillfället för det är så mycket nytt i skolan, saker som ska kommas ihåg, saker som ska fixas med och presenteras, och sen det vanliga plugget uppå det. Nog för att det alltid är mycket i början på terminen men det känns på något vis mer krävande och viktigt nu. Usch jag känner halsbrännan ta ett stadigt grepp om min strupe...

Nu har jag dock bestämt att det får räcka med plugg för idag och jag ska gå ut till min fina fästman (hihi) i köket och hjälpa honom med maten. Det blir plankstek med potatismos, champinjoner, tomater och himmagjord bearnaise! Mmmm!

Men först tänkte jag bjuda på lite härliga bilder på gudsonen från de senaste veckorna!

Supernöjd Henry i pappas skor!

Busunge på Bobby car

Favoritplatsen i köket när mamma lagar mat - på arbetsbänken. Lilleman hjälper gärna till (och någon måste ju provsmaka!) :-)

Ha en fortsatt fin lördagkväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar