torsdag 29 september 2011

På skolan...

Torsdag, och jag har min härliga lediga eftermiddag! Dock är jag inte hemma utan sitter kvar på skolan och pluggar. Har stängt in mig ett basgruppsrum för att få lite lugn och ro så jag kan få lite gjort. Anledningen är att det ikväll blir fakultetsfest på skolan och innan det ska jag och Kvist sticka ner på stan och käka lite efter att hon slutat vid fem. Av den anledningen kändes det onödigt att ta sig hem, eftersom det ju ändå tar en stund.

OS - odontologiska spelen, börjar idag och invigs alltså med fest (och först en parad genom stan, men vi struntar i den och käkar istället). Imorgon får vi därför vara lediga och det välkomnade jag med öppna armar, jaaa en ledig fredag!! ("Det är okej om ni festar på skolan på torsdag, så länge ni inte kommer på fredag" typ, )
Det kommer folk från tandläkarhögskolor i Sverige, Danmark, Norge och Finland och det blir fest i dagarna 3. Imorgon är det stadsvandring och utgång på kvällen, och på lördag är dagen för själva spelen och då ska vi till stadion och titta och heja fram vårt lag. allt avslutas på lördag kväll med bankett på luftkastellet med tre rätters middag och spex. Roliga dagar! :-)

Tänk vad mycket roligt det händer runt omkring nu, så härliga, omvälvande saker! Nu i oktober väntas N och F's lill*, ska bli så spännande och se om det blir en pojke eller flicka! I början på februari kommer en liten till, en väldigt speciell liten som vi inte heller vet vad det blir, nämligen Markus lillasysters barn. Sååå roligt och mysigt det ska bli med ännu en liten i familjen!! Längtar! <3
Sen blir det bröllop, först (?) bror och R (saker och ting är inte bestämt än, när och var, men jag tror det blir innan sommaren iaf, och jag ska vara en av tärnorna (amerkanskt vis blir det ju med amerikansk brud vetja!)). Sen i augusti är det dags för min kära Jenny, där jag ska vara tärna (den enda ;-)) och det blir även bröllop för E och A någon gång i sommar. Tänk vilket år! Så fantastiskt med två barn och tre bröllop bland så nära och kära människor, underbart!

Nä, nu är det dags att jag tar tag i saken och börjar plugga, implantat handlar fallet om och det är verkligen intressant, men det finns mycket att läsa.



3 kommentarer:

  1. Då träffar du kanske Niclad i helgen :) Han är också med denna helgen :) kramkram

    SvaraRadera
  2. Niclas skulle det ju såklart vara :P

    SvaraRadera
  3. Jaha, vad roligt! Ja, jag får kolla efter honom. Såg honom inte igår iaf. Kram!

    SvaraRadera