torsdag 1 september 2011

Första september

Tänk att det redan är september igen? Det är knappt man kan tro det. När jag tänker tillbaka på förra julen och perioden efter tentan där i januari känns det inte alls längesen, och snart är vi där igen. Hösten kommer gå fort. Det är mycket tankar kring skolan i huvudet på mig, där är mycket som ska göras, klaras av (vara nervös inför...) och hinnas med och jag vet att tiden fram till jul kommer rusa fram. I min närhet kommer två nya små människobarn komma till världen och det ska bli så spännande! Lindas lilla tös skulle ju förstås redan kommit men verkar ha det så skönt i magen så vi får väl se när hon tittar ut! ;-) Hon var ju beräknad till förra fredagen. Men snart kommer hon ligga där i dina armar gumman, och sussa så gott i din famn! 
Ninas Blixten (som vi inte vet vad det blir än!) kommer någon månad senare och det ska också bli väldigt roligt och spännande! De här två små barnen kommer få det så bra med så fina föräldrar!

Idag har vi haft basgrupp och fått det första fallet för terminen. Jag har haft egen tid i eftermiddag (dvs avsatt för plugg och egentligen mastern) och har verkligen försökt plugga men det har inte blivit så värst många rader lästa...det känns så segt att börja plugga igen.
Markus har ännu inte kommit hem än, de tar rekord med en av Koenigseggbilarna ikväll och han ville naturligtvis stanna kvar och titta och filma, härligt att han trivs på sitt nya jobb, mitt hjärta. :-) Men därav hade jag ingen som lagade mat till mig så medan jag hade fina Jenny i telefonen slängde jag ihop ugnsbakad falukorv och potatismos och trots bristande koncentration blev det väldans så gott ändå, och trevligt sällskap hade jag under tiden! ;-) Imorgon kväll kommer hon hit och vi ska ha en riktigt mysig fredagskväll ihop, och eftersom pågen hennes är bortrest passar hon på att sova över! Tänk så mycket vi har sovit över hos varandra, Jenny och jag, fast vi bara bodde ett par hundra meter från varandra som små, härliga minnen. :-)

Nej, nu måste jag ta tag i liiite läsande till så jag hinner någon vart i alla fall.

Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar