tisdag 13 september 2011

Händelserika dagar

Jag sitter och försöker plugga men är så trött och har så svårt att koncentrera mig så jag tänkte därför slänga in ett litet inlägg. Det var ju ett tag sen sist...

Förra veckan var otroligt intensiv och det var långa dagar. I onsdags hade jag heldag i skolan och sen på kvällen gick jag på ett seminarium jag anmält mig till som handlar om det jag och Linda ska skriva om i mastern, och föredraget hölls av en läkare vi tänkt kontakta så det var givande. Dock var det inte slut förrän klockan nio och eftersom tågen till Höör inte går lika frekvent som jag är van vid när jag ska till Lund var jag inte hemma förrän elva. Detta (plus lite annat naturligtvis) resulterade i att jag i torsdag blev en aning krasslig och kände mig febrig. Var i skolan ändå både torsdag och fredag, eftersom jag kände att jag var tvungen. Helgen var supermysig men plugget blev lite lidande eftersom jag inte var riktigt kry. I söndags fick vi besök av Sofie och J som kom för att titta på huset här som ju Sofie ritat, kul! På kvällen åkte jag in till Malmö med mamma och pappa, åt god mat på lilla torg och begav oss till arenan för att titta på Svansjön med Ryska statsbaletten. Det var helt underbart, åh så glad jag är att få ha upplevt det! Ett par baletter har jag sett under min tid i Budapest, och visst, det kändes lite lyxigare att gå uppför trappan till baletthuset där med den vackra miljön där är, men den här baletten var tio gånger bättre! Så duktiga de var, tänk att kunna röra sig så.



Alla bilder ovan hämtade från nätet


Sen var det som så att det i onsdag skedde en väldigt stor och väldigt rolig händelse, nämligen att Lindas lilla prinsessa kom till världen! Stort grattis till Linda och hennes F!! :-)
Allt gick bra och de är nu hemma och mår så bra så bra, trots tröttheten det naturligtvis innebär att få en liten. Jag är så glad att allt gick som det ska och att den lilla mår bra. Det ska bli helt underbart att få träffa henne - längtar! 


Hämtad från nätet


Det har även hänt en annan rolig sak, men det berättar jag inte om idag. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar