söndag 25 september 2011

En galen vecka

Long time no see, och detta pga att veckan som gått varit kaotiskt fullbokad. Fullbokad med plugg, vill säga. Vi har haft ganska stora fall att plugga till, vilket tar tid bara det, utöver det har vi haft en patientpresentation som skulle göras på protetikavdelningen och sen presenteras under vår terapikonferens. Denna har tagit enormt mycket tid och jag har suttit och pluggat tills ögonen gått i kors och kroppen inte orkat vara vaken mer. I fredags hade vår grupp den första konferensen och jag kände att det var lika bra att gå upp först och ha det gjort, det är jag riktigt nöjd med för nu kan jag bara sitta och lyssna imorgon när vi har omgång två. Dessutom gick det bra och det är ju alltid roligt!

I tisdags stack jag ner en sväng om stan för att köpa något till Linda och lillan som jag sen skulle träffa som i torsdags, det var härligt att gå i affärer så även lite annat fick följa med hem (och på kvällen var jag arg att jag ägnat så mycket tid på stan istället för att ta mig hem och plugga).

Några av mina fynd, fast pannbandet från Meloa köpte jag faktiskt veckan innan när jag tänker efter. ;-) Äntligen  har jag köpt nya inneskor till skolan, det var verkligen av behovet! Kusmi té har också stått på önskelistan länge, det här chai teet är riktigt gott! 

I torsdags som sagt var det dags för ett besök hos Linda och hennes nykläckta lilla dotter. :-) Jag stack dit några timmar efter skolan och intentionen var att diskutera lite master och det hann vi faktiskt med (med stark betoning på lite ;-)). Men mest blev det mys med lilla flickan som ju är så söt och mycket härligt snack med Linda om allt möjligt. Jag fick mig en rejäl dos med bebisgos och det var en riktigt mysig eftermiddag och skönt med lite avbrott mitt i all jäkt!

Under veckan kom en glad nyhet från Tyskland, storebror ringde och berättade att han och R hade förlovat sig! Det lustiga med det hela var att bror hade planerat det sen i början av augusti när de hade bokat weekend-resan till Italien och tänkt att det skulle bli ett ypperligt tillfälle, och det var det ju klart! Men nog blev han paff när vi ringde veckan innan och berättade att vi hade gjort det! ;-)

I fredags var jag med några av favorit-töserna på after clinic och redan där kom tröttheten när jag började slappna av efter denna galna vecka. Väl hemma tog det inte lång stund förrän jag somnade på soffan av utmattning, innan Markus väckte mig så jag kunde gå in och lägga mig i sängen.

Igår morse gick jag upp ganska tidigt och begav mig in till Malmö för att träffa Jenny och Sofie. Planen för dagen var att prova bröllopsklänningar inför Jennys bröllop och först äta frukost hos Jenny och D. Det var en mysig dag och Jenny hittade sin klänning nästan på direkten (hon har varit på lite andra ställen tidigare) och hon var så himla fin! Klänningen, med ändringarna som ska göras, kommer bli helt fenomenalt vacker på henne och det ska bli så roligt att se det sen när den är färdig! Tänk att min bästa kompis ska gifta sig till sommaren!

Idag är det söndag och dagen kommer spenderas här framför datorn med en massa texter att läsa. Hoppas nu jag får mycket gjort! Förresten är det inte vilken söndag som helst, det är nämligen storebror Kristians födelsedag, stort GRATTIS till honom! :-)

Ha en fin söndag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar