tisdag 30 augusti 2011

Tillbaka till verkligheten...

Nu har skolan börjat igen och det är fullt ös direkt. Man är inte riktigt van vid att ha dagarna inplanerade eller att behöva gå upp kl 06.00 så det är ganska jobbigt så här i början innan man kommer in i det. Imorgon har jag mitt första patientpass för terminen på rotfyllningsavdelningen och det känns faktiskt ganska pirrigt även om det ska bli skönt att komma in i det igen. Mer nervöst är det med sånt som är nytt...

Helgen i stora hufvudstaden var fantastiskt trevlig! Det var jätteskoj att få se Lindas lägenhet (som var så himla fin!), roligt att gå på stan och mysigt att få så mycket tid att snacka och mysa (även om vi nog gärna hade haft några dagar till...). Linda skämde bort oss totalt och vi fick lyxiga frukostar och god middag. På fredagen när vi kom orkade dock inte Linda laga mat (vilket man ju kan förstå, fredag är vad fredag är) så istället köpte vi med oss jättegod sushi hem.
Det blev inte så mycket shoppat för min del, och det känns ganska bra eftersom plånboken inte egentligen hade tillåtit det ;-) men en ny kort kavaj, en bricka från Svenskt tenn och några jättesöta tallrikar som jag fyndade i en antikaffär fick följa med hem.



Nu ska jag slå mig ner i soffan med en kopp kaffe och kika i IKEA katalogen som jag inte hunnit med, alltid kul att få lite inspiration! :-)

1 kommentar:

  1. Hej igen vännen!

    Så fina fynd du har hittat!! Njut nu av kvällen, och lycka till imorgon på endo. Jag kommer att hålla tummarna (men inte för att det lär behövas).
    Vi hörs snart igen. Allra helst "jätte jättesnart" :P
    Många kramar - Linda (tjockisen, då alltså) =)

    SvaraRadera