måndag 8 augusti 2011

Vått ute, torka inne?

Ja, det kan man lugnt säga, för här har det då varit bloggtorka! Därmed sagt att jag har haft en hel del annat att göra. ;-)

För att uppdatera lite så var jag ju som nämnt i stugan ett par dagar och njöt i fulla drag! Vädergudarna var vänliga och bjöd på riktigt härligt väder vilket resulterade i bikini-bärande dagarna långa, bad, samt stoj och stim med lekar i trädgården! De första dagarna var jag, mamma och mormor där själva och sen kom både pappa som jobbat ett par dagar och även bror Kristofer, Frida, Henry och deras goa' vovve Hugo. Vi fick ett par fina dagar ihop som sagt och istället för att skriva så mycket om det bjuder jag på några bilder.

Balder var snabb att ta min plats i solen... :)

Tyvärr lite ljus bild men ojojoj så gott med Åhusglass!

Liten Baldis älskar att bada och kan hålla på tills han skakar av köld!



Frukost intogs ute och Henry var på strålande humör :)

På väg ner till havet...



Världens sötaste lilla bad-Yoda, haha! ;)

Finaste gudbarnet!


På fredagen åkte jag hem till min käraste och det var planerat firande. Fredagen var nämligen en speciell dag - Markus och jag firade fem år tillsammans. Fem år! Hur kan tiden ha gått så fort?? Det har varit fantastiskt fina år och vi är så lyckliga ihop! På kvällen hade älsklingen bokat bord på Italia och när vi kom dit blev vi härligt välkomnade och servitören visades oss upp till vårt bord på ovanvåningen. Inte förrän vi satt oss såg jag att det stod en ovanligt stor bukett fantastiskt vackra rosor på bordet! Nej, det var inte restaurangens vanliga bordsdekoration, det var rosor till mig från Markus! Han hade varit och lämnat de på restaurangen när han körde hem från jobb. Sååå romantiskt och så himla glad jag blev, han är så 'duktig' på sådant min pojkvän! Älskade du!
Så vackra och underbart doftande!




I lördags åkte vi till Höör eftersom vi var bjudna på 110-års kalas. Det var en stor fest med 130 gäster, fantastisk mat och härliga människor. Jag kände inte så många där, men Markus de flesta då det var grundaren till vattenskidklubben i Höör (med fru) som hade bjudit in till fest och därmed mycket vattenskidfolk. I vilket fall som helst var det en trevlig tillställning och vädret höll sig i alla fall under middagen men sen blev det lite kladdigt i gräset då det inte ville sluta regna när det väl börjat...




Söndag förmiddag spenderade vi hos bror och Frida som vi sovit hos och blivit skjutsade och hämtade av, och vi hann alltså med att mysa lite med lilla Henry! Väl hemma lagade vi en god söndagsstek (varifrån fick vi de krafterna??) och sen slappades det i soffan. 

Idag har jag varit hos min tandläkare och gått bredvid och haft en trevlig och lärorik dag. Ännu en väntar mig i morgon och sen är det dags för lite mer sommarlov. Det är ju faktiskt inte slut än!! :-) Det har varit en härlig vecka som varit och som ni kanske förstår har det inte funnits tid för så mycket bloggande. Ska dock försöka bättra mig liiite. ;-)

Ha en riktigt fin måndagskväll!

1 kommentar:

  1. Vilka underbara dagar du har haft gumman!! Sååå söt lille Henry är ;-) Ett riktigt litet charmtroll!

    -OCH ETT STORT GRATTIS I EFTERSKOTT till era fem år! Ni är verkligen fina tillsammans =)
    (och vilka vackra rosor)

    Tänkte passa på att fråga hur dina kommande dagar ser ut? Möjligtvis tid för en fika/träff? Jag kan inte på torsdag (som jag skrev på fejjan), men annars har jag inte så mycket bestämt än så länge...

    Många kramar
    //Linda

    SvaraRadera