tisdag 16 augusti 2011

Norsk lantlimpa

Just nu gräddas två stora fina norska lantlimpor i ugnen och det doftar ljuvligt! Det är det nog det godaste brödet jag vet och när vi var små bakade mamma det alltid. Faktum är att vi alltid fick hembakat bröd och blev så bortskämda med det att vi ibland frågade om vi inte kunde köpa bröd någon gång. Ojojoj, vi visste inte hur bra vi hade det!

Gårdagen bjöd på ganska kasst väder så jag passade på att ligga inne och titta på ännu några avsnitt av Sex and the City. På eftermiddagen tog jag mig dock i kragen och snörade på mig löpardojjorna och stack ut och sprang i st Hans. Det gjorde mig verkligen gott. Det är lätt att man blir slö när man inte har något speciellt att göra och vädret är kass...Idag har det ju faktiskt varit lite bättre och därför bestämde jag mig för att ta min lilla tur ner på stan idag istället. Jag fick inhandlat behövligt, mindre behövligt och en liten present. Kan avslöja att det är till vårt lilla gudbarn vars dopdag var för en vecka sen ungefär. Lilla grynet! :-) På Meloa inhandlade jag en fin liten ask att ha saker i, vad det blir får jag se, men kanske smycken, eller något annat litet.


Jag har också njutit en liten stund på balkongen idag, som jag faktiskt har saknat en hel del den här sommaren. Den finns ju där, men man är där aldrig mer än när man måste ut och plocka lite bland blommorna. Men idag åkte dynorna ut och jag fick mig en härlig sol-stund. 

Nu ska jag gå och titta till bröden så de inte bränns! Sen när de är färdiga ska jag ta och skära mig en rejäl skalk och bre smör på och bara njuta! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar