tisdag 23 augusti 2011

End of summer...

Det märks verkligen att det är de sista dagarna på lovet nu. Jag har skrivit upp schemat för några veckor framåt och ögnat igenom höstens schema utan så väldigt mycket entusiasm. Jag brottas med negativa känslor, som ångest inför alla kommande prövningar och över en termin (eller ja, år) utan någon egentlig ledighet, plus den medföljande stressen och pressen som varje termin innebär. Men jag ser samtidigt fram emot det här året, jag tror att det kommer bli spännande, utvecklande och roligt (och sen är där ett heeeelt år till innan det är dags att komma ut i verkliga livet) och det ska bli kul att träffa kursarna igen. MEN (och ja, det är ett stort men...) jag kommer sakna att inte ha Linda kära Bokander kvar i klassen. Det är tur att vi ska göra vår master ihop i alla fall, och vilken tur sen för då får jag tillfällen att träffa den lilla prinsessan, när hon nu tittar ut. ;-) Det är snart dags nu, och jag kan bara tänka mig hur otroligt spännande det måste kännas!

Helgen var bra och även om det var fint väder kändes det ändå lite osäkert och Markus och jag bestämde oss för att inte sticka ut och hajka vilket vi egentligen tänkt. Istället åkte vi in en kortare vända till Malmöfestivalen i lördags, strosade rundor och käkade lite. I söndags åkte vi också in till Malmö men bort till västra hamnen istället, där vi promenerade (och ångrade att vi inte tagit badkläder med för det var ju riktigt varmt!) satte oss på V.E.S.P.A och åt pizza, promenerade lite till, och begav oss hem igen.

 


Även om jag vill utnyttja de här sista dagarna så mycket som möjligt, vill jag samtidigt inte göra någonting för det är något jag alltid längtar efter när jag har skola upp över öronen. Så därför har jag gjort det jag har varit tvungen till, så snabbt som möjligt och sen har jag legat i soffan och tittat på de sista avsnitten av satc. Jag har sovit länge på morgnarna, ätit frukost framför Nyhetsmorgon och passat på att njuta ordentligt. Det gör inget att jag inte gör så mycket de här dagarna för på fredag åker jag, Jenny och Sofie till Linda i Stockholm och det kommer att bli en fantastisk helg med bästaste vännerna!

Förresten så tänker jag inte ligga i soffan imorgon eller på torsdag heller, för imorgon tänkte jag ta mig till Höör för lite kvalitetstid med mamma och på torsdag blir det tandläkarbesök (vilket jag ju alltid ser fram emot, knasig som jag är, men så har jag heller aldrig haft ett hål, såvida jag inte fått ett nu, har ju ätit lite slarvigt på sistone...hrm...) och på eftermiddagen blir det en träff med mina fina kursare!

Lika bra att fylla dagarna så man hinner tänka så lite som möjligt. Sommaren har varit härlig, men jag kan inte förstå hur den kunde försvinna så snabbt? Det kändes ju som att vi skrev tentan för bara någon vecka sen... Lite mer sol kunde man ju önskat förstås...men vad tusan, man kan inte få allt! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar