onsdag 17 augusti 2011

Real housewife of Lund!

Yep, det är verkligen titeln jag borde ha idag! Eller nja, kanske inte nödvändigt, men det har varit en en dag som bestått av tvätt, städning och brödbak och jag känner mig riktigt nöjd. Och ja, jag bakar bröd idag också, idag blev det ett franskbröd som också är ett bröd min kära mor brukar baka, och det är också sååå gott! Mmm, jag gillar verkligen att fylla frysen med hembakat. :-)
Det där med tvätt, borde ju inte vara ett så stort projekt egentligen men bor man i lägenhet och måste boka tvättider och hela den biten blir det ofta att man tvättar en hel massa på en gång, vilket innebär en massa springande upp och ner till källaren och man har svårt att hinna med så mycket annat. Nu funkar det väldigt bra i vårt hus och det är sällan problem, så jag ska inte klaga, men tid, det tar det.

Jag gillar verkligen sådana här dagar och jag njuter av att vara hemma och baka och fixa, och egentligen tror jag att jag skulle trivas ganska bra med att vara hemmafru. Men sen var det ju det där med ambitioner och stimulans...jag tror inte jag skulle må bra av att "bara vara hemma" och inte tjäna några egna pengar (även om det här med att vara hemmafru egentligen alltid har varit något jag önskat). Nej...det kommer nog bli ganska bra att bli tandläkare. Och skulle jag inte trivas kanske jag kan omskola mig till hemmafru sen! ;-)

Tills dess får jag nöja mig med att vara lite hemmafru om sommaren, och det är ju alltid något!

Mmmm! 

2 kommentarer:

  1. Mmm så gott det ser ut! Det är verkligen inte fel att ha frysen fylld av sådant gotte! Själv önskar jag bara att jag hade en större frys...!

    Kram på dig vännen!!!!
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Smarr!!
    Recept på det kanske? :)

    SvaraRadera