söndag 14 augusti 2011

Söndags-brunch och annat mysigt

Ja, helgen har bjudit på  lugna, sköna dagar med mycket mys!
I fredags mådde jag mycket bättre och kunde därför bege mig till Malmö på förmiddagen för att träffa fina Linda. Vi strosade runt på gatorna och hamnade sen på Espresso house där vi satt och snackade om allt och ingenting. Det är alltid lika mysigt och kul att umgås med dig vännen! Det blev som vanligt många go'a skratt. :-) Framåt eftermiddagen satte jag mig åter på tåget, men inte tillbaka till Lund utan mot Ängelholm och sen vidare med bussen ut till Koenigsegg. Yes, jag passade på att göra en liten visit hos Markus medan sommarlov råder för att se hur han har det där, och naturligtvis är det ju inte det tråkigaste företaget att besöka, ens för en person som jag som inte är någon fanatisk bilälskare! ;-) Det var riktigt häftigt att få se bilarna  men jag aktade mig noga för att röra vid något (jag hade nog velat sjunka under jorden en rejäl bit om jag hade råkat repa något). När jag hälsade på självaste herr von Koenigsegg beskrev han bilarna som "häftiga leksaker" och det är nog just det de är för många av köparna! Roligt att se var det som sagt sannerligen och även roligt att få en bild av hur det ser ut på älsklings arbetsplats.

Igår hade vi en lugn och skön dag i soffan förutom en rejäl powerwalk för min del och på kvällen tog vi bussen in till Malmö och åt middag hos bästaste Jenny och D. Det var en härlig och mysig kväll som blev ovanligt lugn (inte ens en omgång Mah jong blev det) eftersom vi alla var rätt så trötta. Väldigt trevligt var det i alla fall!

Dagen idag började väldigt slött med läsning i sängen tills Markus vaknade varpå vi tog tag i oss själva och cyklade ner till Lundia och åt brunch. Det var väldigt gott och det är verkligen en lyx man borde unna sig lite oftare! Brunch a bit more often it is! :-)

Något mer spännande än det här har jag inte att bjuda på denna söndagskväll så ni får hålla till godo med denna uppdatering av helgens händelser. Imorgon får det bli en tur ner på stan och ta en till, och nu ordentlig kik på Meloa med den nya inredningen och alla fina grejer som kommit in!

1 kommentar:

  1. Åh typiskt att jag inte jobbade idag då :) haha.. men vi springer nog på varandra snart! :) Skickar över en kramis!

    SvaraRadera