söndag 2 oktober 2011

Höstmys

Söndag kväll har anlänt och jag har gett upp plugget för dagen. Inte för att det egentligen är okej för jag har fått alldeles för lite gjort idag, men nu fick det vara nog. Bättre att försöka få mer gjort imorgon och istället passa på att njuta av kvällen.

Helgen var lyckad, fakultetsfesten i torsdags var väl okej, men inte den bästa fest jag varit på precis. Det var fullt med folk på skolan i alla fall, utklädda i cape, morgonrock med pipa, som tandféer mm, kofferdamerna bjöd på dans och pulpahornen spelade och det snoddes flaggor och fanor tillhörandes de olika skolorna varav vissa t.o.m brändes...(inte så populärt eftersom den tillhörde Malmö käftis). Fullt ös med andra ord.
I fredags hoppade jag över utgången och stannade hemma hela dagen, pluggade, handlade lite gott inför kvällen och sen lagade Markus och jag god mat. Till förrätt blev det chevrégratinerad rödbetstoast med honung och till huvudrätt nötköttsrullader fyllda med kantareller kvibille ädel och till det klyftpotatis och gräddsås och lingon. Mums!

Igår åkte jag och L in till Malmö vid 12 för att titta på spelen och heja på. Det var underbart väder (rena sommarvärmen ju!!) och till en början gick det bra för käftis men de slutade tyvärr utan placering alls. Efter spelen gick vi hem med H till henne och snackade och gjorde oss i ordning för banketten på kvällen och tog sen taxi till luftkastellet. Det underbara vädret höll i sig och det var en jättehärlig kväll att stå med den fina utsikten över havet och öresundsbron  med ett glas champagne i handen! Maten som bjöds lite senare var väldigt god och spexen som alla skolor fixat ihop var väldigt bra och det blev många skratt och massvis med applåder. Efter alla spex och tal blev det dans och fötterna fick sig en del blåsor (högklackat och dans går ju egentligen ganska dåligt ihop) men det märktes inte under tiden och det är ju det viktigaste. ;-)
Markus kom och hämtade mig och L, snäll som han är och det var skönt att slippa åka buss, tåg, buss som det hade blivit annars.

Idag har det som sagt blivit plugg och det borde gått bra eftersom jag har varit förvånansvärt pigg hela dagen trots sen kväll, men icke.
Har precis varit ute en promenad i det underbara vädret och det var fantastiskt skönt. Även om jag älskar våren när allt vaknar till liv och sommaren för allt vad den innebär så måste jag ändå säga att jag nog älskar hösten lika mycket på sitt sätt (dock inte skolarbetet den innebär). Kanske inte jag kommer vara lika entusiastisk om ett par månader när vi haft tillräckligt med regn och rusk, men så här i början av den kan jag riktigt njuta av alla vackra färger, den höga klara luften och nästan längta efter de där ruskiga kvällarna när man kryper in under filten i soffan, tänder en massa ljus och kurar med en kopp té. Det är mysfaktor på hög nivå! Naturligtvis borde man sticka ut med kameran och ta en massa fina bilder, men det har jag inte hunnit med. Får istället bjuda på några från förra hösten istället. :-)





Lördagen var en väldigt härlig dag för då kom N och F:s lilla dotter till världen! Allt hade gått bra och alla tre mår bra. Det är en jättesöt liten tjej som har tittat ut och de ska bli fantastiskt mysigt att få träffa henne så småningom! Jag är så glad för er skull! 

Ha en fortsatt fin söndagskväll!


1 kommentar:

  1. Hej söta Klara!

    Av en slump hittade Fredrik din blogg och länkade den till mig! Tack för din lilla hälsning i bloggen! Vi ses på torsdag!!! KRAMAR Nina

    SvaraRadera