måndag 3 oktober 2011

Ruggig måndag

Det är riktigt grått och ruggigt ute idag. Då är det skönt att man inte behöver gå upp jättetidigt och sticka iväg till skolan utan kan dra sig en halvtimme i sängen. Idag känner jag mig också lite på väg att bli förkyld, inte på topp med andra ord och då är det mysigt att tända några ljus och sätta sig i soffan och äta frukost och mysa lite innan man sätter igång med plugget. Idag blev det flytande frukost i form av välling, som jag tycker är så gott och mysigt, speciellt såna här dagar när man behöver lite gos i magen. :-) Många tycker säkert det är jätteknasigt att dricka välling som vuxen men det får man tycka i så fall. Jag gillar det! Jag drack alltid välling de morgnarna innan jag skulle på morgonträningen i ishallen innan skolan, när man gick upp vid halv 5 och sen begav sig ut i den mörka kalla vintermorgonen ner till den mörka och kalla ishallen (jag brukade vara först och fick tända ;-)).

I eftermiddag blir det klinikpass på protetikavdelningen och nu är det väl lika bra jag öppnar dokumenten och börjar läsa så jag får mer gjort än i går...

Ha en bra måndag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar