tisdag 11 oktober 2011

Liten uppdatering...

Helgen uppe i Göteborg var helt fantastisk! Vi hade mycket härligt snack, skrattade tills tårarna rann vid olika tillfällen och riktigt mycket mys. Vi kom upp ganska sent på fredagen och Emma hade fixat lite ost och kex som vi mumsade på i soffan och pratade tills vi inte orkade vara vakna längre. På lördagsmorgonen gick vi ner på stan till ett jättemysigt ställe, Le Petit Café, där vi åt en underbar frukost (till ett riktigt bra pris!) och satt länge och hade det mysigt. Sedan gick vi på stan i det härliga höstvädret som var och shoppade lite grann, åt lunch ute, gick lite till på stan, innan vi sen gick hem igen för att fixa till oss för kvällen. Lite senare gick vi ut och åt på ett tapas-ställe som hade riktigt bra mat, det blev sen middag för vi hade inte bokat bord och fick därmed stå i baren och vänta en och en halv timme, men vi hade så mycket att snacka om så tiden gick fort.:-)
Efter en god långfrukost hemma hos Emma på söndagen körde vi hemåt igen och på eftermiddagen hann jag med lite plugg.

       

Några av mina inköp i Gbg, äntligen har jag köpt en plånbok från Svenskt Tenn!! :-)



Idag träffade jag en gammal barndoms- och konståkningskompis och för en lunch, det var himla härligt att träffa henne igen, det var verkligen längesen, men som vi sa, så kändes det som att vi sågs förra veckan!

Dagarna går fort och två skoldagar är redan avklarade denna veckan. Jobbigt med tanke på att jag har mycket kvar på veckans fall (som handlar om statistik, finns det något tråkigare?!)... Dags att ta tag i det på allvar. På torsdag blir det möte med handledaren för vårt masterarbete, känns som att det börjar bli dags att ta tag i det där på allvar, tiden rinner iväg fort som bara den! På torsdag kväll blir det en sväng hem till N och F för att träffa dem och deras lilla A, det ska verkligen bli mysigt! :-)

Nu måste jag ta tag i mig själv och dendäradejäklastatistiken (blä)!
Ha en fortsatt fin tisdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar