söndag 23 oktober 2011

Sköna söndag!

Ja, idag är det verkligen en skön söndag! Jag har ätit en god långfrukost, i min ensamhet, jag låter Markus sova på helgerna eftersom han går upp så himla tidigt på vardagarna nuförtiden. Dessutom är han inte så förtjust i att äta direkt på morgonen, till skillnad från mig som vill ha frukost direkt!

Solen skiner utanför fönstret och idag får jag nog ut och prova mina nya löparskor (köpte nya Asics för ett tag sen som inte använts än, billigt och bra blev det eftersom jag kan (måste) köpa juniorstorlek!). Men det blir nog en promenad och inte joggning, och kanske både Markus och kameran hänger med ut, vi får se. :-)

Igår kom mamma hit och hämtade upp mig på förmiddagen och så begav vi oss till IKEA. Det är så skönt att gå med mamma för hon tycker också om att titta på allt och ta det lugnt och inte stressa genom hela varuhuset, som vissa andra vill... ;-) Vi satt och fikade en låååång stund och pratade en massa och fick med oss en del fina och bra grejer hem, och massa ljus. Visste ni att de säljer värmeljus för 17 kr förpackningen nu? Helt galet billigt och bra! Jag köpte med mig tre stycken. :-)

Nu blir det plugg ett tag här hemma, det känns lugnt och skönt nu inför masterveckorna, men egentligen är det jättemycket som ska göras. Förutom mastern så måste jag plugga till duggan i bettfysiologi, jag måste göra en statistikuppgift som jag redan borde gjort, jag måste plugga till fallet, och helst borde jag repetera fallen vi haft tidigare eftersom det var mycket då som inte satte sig. Men som sagt, kan jag för en gångs skull känna mig lugn ska jag välkomna den känslan och hålla kvar den så länge det bara går!!

Ha en riktigt fin söndag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar