tisdag 11 oktober 2011

Gamla synder...

...och skoltrötthet. Kring detta har mina tankar snurrat nu ikväll. Gällande de gamla synderna var det dagens pass på skolan som fick mig att fundera kring hur sådant som hänt tidigare påverkat oss och satt sina spår. Spår som aldrig kan döljas, ärr som alltid finns kvar. Saker vi gjort, har vi gjort av en anledning och detta har format oss till de vi är idag. Kanske har det gjort oss klokare, kanske inte, men vi bär med oss det i vilket fall som helst.

Gällande skoltröttheten är min undran om jag borde tagit ett sabbatsår. Jag saknar fullständigt motivation för att plugga och därmed får jag inte gjort vad jag måste och mer och mer läggs på högen som måste betas av inför tentan. Betas av då eftersom jag inte tagit tag i det nu. Det gör mig arg och irriterad, orolig och nervös, för det kommer vara en rejäl hög om jag inte börjar bättra på mitt pluggande.

Dags att sova.



"How do I feel today? Look in the mirror, and say..."


1 kommentar:

  1. Hej gumman!!

    Ska bli skoj att ses på torsdag, även om det OCKSÅ är ett viktigt möte med i bilden. Ska bli skönt att ta tag i det också! Börja läsa lite artiklar, kanske samla ihop patientunderlaget osv... Kul att Ingrid tyckte att vi skulle springa inom OD!

    Gällande det du har skrivit ovan, så kan jag bara säga att jag förstår dig... verkligen (!)... och du vet vad jag tycker :P Hihi!!
    MEEEN jag vet också att du klarar det! Vi har ju haft många sådana perioder tidigare också! Upp och ner, ner och upp... Det är bara trögt som attan när man befinner sig i uppförsbacke, gällande motivationen, men då är det ju bra att man har sin envishet!

    Många kramar till dig gumman!

    SvaraRadera