onsdag 5 oktober 2011

Cause you had a bad day...

Ja, från att ha känt mig på topp i måndags och verkligen stolt över mig själv och glad och positiv, vände det idag till att jag känt mig fullkomligt nollställd och värdelös... Så är det väl ibland, det går upp och ner och det kan vända brutalt fort. Idag hade jag en dag där jag inte pallade trycket (från mig själv) och mina höga krav på mig gjorde att jag stressade upp, och det vet vi ju, att inget blir bättre då...
Ingen skada skedd, definitivt inte, men jag klarade inte av det jag tycker att jag borde klara av och tekniken bråkade med mig. Jag kan bara säga att det är sån tur och lycka att man har såna underbara sköterskor och handledare som är så goa mot en i sådana här situationer, det hjälpte mig idag.

Det låter som att jag har haft världens svåraste grej för mig och att patienten halvt dog i stolen, men så är alltså inte fallet. Det var en simpel grej som inte gick min väg och jag var stressad över tiden som sprang iväg och tekniken som inte fungerade och då jag har en tendens att förstora upp saker och ting till den milda grad blev det för mycket för mig. Tur man kan gå iväg och andas lite så att patienten inte tycker man är helt knäpp. Skönt att ventilera lite.

Eftermiddagen blev bättre än förmiddagen, jag är nu hemma och har fått mat i magen och ikväll börjar de nya avsnitten av Grey's anatomy - förmiddagens bryt är (nästan) glömt.

Igår hade jag och L en riktigt mysig eftermiddag hos Linda och lilla Olivia! Vi fikade och hade mys med lillan i soffan och gott snack när inte all fokus låg på lill-flickan. ;-) Det är svårt att låta bli att titta på henne och gosa med henne!

Nu blir det sista öset på veckans fall, jag hoppas jag hinner vad jag ska innan klockan nio (och gör jag inte det så bryr jag mig inte för jag SKA se Grey's!).

På återseende en annan dag!

"Life is a rollercoaster, just gotta ride it"


2 kommentarer:

  1. Ush ja, jag vet precis hur du känner dig... as you know. Det är inte nån rolig egenskap. Även om det är bra med krav på sig själv... så kan det ju lätt bli för mycket! Nästa gång är du tillbaka i ditt gamla vanliga jag, och då sitter tekniken!! Haha! Det är lite ironiskt att nån som du är så hård mot dig själv, du är ju SÅ HIMLA DUKTIG gumman! Det vet vi ju allihopa!

    Och tack själv för senast (-och för att jag fick äta kanelsnäckor på kanelbullens dag)! Det var så mysigt med ert sällskap! Vi ses på torsdag igen!
    KRAM KRAM //Linda

    SvaraRadera
  2. Tack gumman! Du är så himla snäll...
    Ja, ibland blir det så himla fel, och tekniken i detta fallet var inte min egen (eller jo, den också ju) utan de där jäkla rtg-systemen på endo (där man måste trycka på båda sidor för att få en bild du vet, de funkade inte och började pipa för mig heeela tiden). Det behövdes ju inte utöver allt annat, tyckte jag, men jo, tydligen skulle de bråka med mig!

    Det var supermysigt i tisdags och det ska bli kul att träffa dig igen på torsdag!

    Stor kram!!

    SvaraRadera