lördag 15 oktober 2011

Morning has broken


Vilken underbar lördagsmorgon! Jag älskar det här vackra höstvädret med den kalla, klara luften och alla vackra färger på träden som blir extra vackra när solen lyser på dem.

Det är frost på gräset, men mina margueriter på balkongen verkar trivas fint ändå och har inte dött av de senaste kalla nätterna. Tittar man bara på dem kan man förnimma sommaren som försvann så snabbt (och aldrig riktigt kom?).

Idag blir det plugg hela dagen, bettskenor står på agendan och det passar väl extra bra när jag struntade i att sätta i min igår kväll och därmed vaknade med huvudvärk idag som inte verkar vilja släppa. Jag sa just till Markus igår att denna veckan har jag faktiskt bara haft huvudvärk under måndagen och tisdagen (vilket är klart mindre än andra veckor!) men bara för detsamma så kom den idag istället. Tycker inte om att knapra för mycket piller så jag får vänta ett tag och kanske koka mig ett par koppar kaffe och se om det hjälper. Dock tycker inte magen min om kaffet och jag får halsbränna istället, men vad gör man?

Ikväll ska jag åka in till Malmö och träffa bästa kursarna på tjejmiddag. Det är så härligt att vi har ett så otroligt bra gäng med så fina tjejer som man kan prata om allt med (inklusive skolan vilket är ett stort behov känner jag, och ingen förstår en så som de, naturligtvis)! Vi är så otroligt lika också och har samma känslor kring mycket gällande tandläkarbiten och det känns bra att vi kan stödja varandra i stunder när det behövs och samtidigt prata om intressanta fall OCH ha kul ihop och prata om allt annat som man behöver prata om! :-) Ett fantastiskt bra gäng som sagt!

Imorgon ska jag vara ledig från pluggandet och vi ska åka iväg och fira svärmor som fyllt år i veckan, det ska bli mysigt! Det blir en liten sväng inom mina föräldrar också (de bor ju typ grannar, våra föräldrar ;-)) för att säga hej och också passa på att hälsa på käraste mormor som är hos dem. De kommer nog få en riktigt mysig lördag för lilla Henry ska sova över hos sin farmor och farfar! Sååå mysigt! :-) Jag saknar det lilla grynet enormt!

I torsdags var vi ju förresten hos Nina och Fredrik och hälsade på deras lilla A som är två veckor idag. Vilken fantastiskt söt liten flicka hon är, sååå söt! Det bästa är att hon kommer att bli en så fin liten tös med så fina föräldrar, det ska bli spännande att få följa henne. :-)

Nu är det dags att sätta fart med läsandet!!

Ha en riktigt fin helg!

3 kommentarer:

  1. Så fint skrivit gumman! Tack för den jätte söta klänningen, Astrid kommer bli så söt i den! :) Jag hoppas du får en riktigt härlig helg trots plugg, som du säger är det ju otroligt skönt att ha kursarna att ventilera med! Hoppas vi ses snart igen min vän!

    KRAM Nina

    SvaraRadera
  2. Hej Klara! Låter som du har haft en mysig helg :) Tänkte bara på det här med din huvudvärk. Nu vet inte jag vad du har för huvudvärksproblem men jag får också huvudvärk ofta. Men för några veckor sen började jag äta Magnesium tabletter (ca 3 ggr om dagen nu i början) och *ta i trä* så har jag inte haft någon huvudvärk sen dess. Jag köpte tuggtabletter på apoteket som jag alltid har i min väska så är det lätt att ta en tablett när man känner för det. Bara ett tips som kanske kan hjälpa dig också. Kram från mig

    SvaraRadera
  3. Nina, jag hoppas också att vi kan ses snart igen! Lilla Astrid får inte växa för mycket innan nästa gång! ;) Kram!

    Emilia, tack för tipset! Det ska jag definitivt prova, får kanske kolla upp först om det är något jag kan ha brist på, men det hade ju varit skönt om det var så "enkelt"! Kram!

    SvaraRadera