måndag 17 oktober 2011

Måndagsångest...

Jag sitter här och förbereder mig inför dagens klinikpass. Känner mig lite smått nervös och inte så peppad inför dagen. Måndag är alltid jobbigt tycker jag, men jag hoppas att det inte alltid kommer vara så...

Lördagskvällen med kursarna var jättehärlig och eftersom vi hade knytkalas hade vi en massa god mat och efterrätter att mumsa på! Linda (som ju nästan får räknas som en i klassen fortfarande, fast hon inte är det) och lilla Olivia var också med och det blev mycket gos med lillan som var på sin första tjejmiddag! :-P Hon skulle verkligen inte sova utan ville vara med hela kvällen, haha, lilla sötis! :-) Det blev mycket snack om allt möjligt och kvällen var hur mysig som helst, förutom att G blev sjuk och fick gå hem tidigt stackaren.

Igår var vädret lika fint som i lördags och det var härligt att komma iväg lite. Vi åt middag på Vannaröds slott och firade svärmor och sen hälsade vi på mina föräldrar och mormor och innan vi körde hem tog vi en sväng bort till storebror, Frida och lilla Henry som känns så stor nu efter att jag har träffat både lilla Olivia och lilla Astrid! Sötaste Henry var på fint humör och jag som saknat honom så mycket passade på att pussa på honom tills han nog tyckte att det räckte. ;-) En härlig puss fick jag i alla fall tillbaka när vi sen skulle åka igen. En snabbvisit blev det som sagt och väl hemma sen hamnade vi båda i soffan tills det var dags att krypa in till sängen.

En fin helg alltså, men jag längtar redan till nästa. Varje söndagskväll känner jag likadant. Det bästa är att det går fort, för dagarna bara springer iväg. Bra denna veckan är också att det är Malmö högskolas högtidsdag på fredag och vi blir lediga på eftermiddagen, härligt!

Önskar er en fin måndag!



2 kommentarer:

  1. Måndagar är ett gissel...
    När jag var mammaledig så älskade jag måndagar, men nu när jag pluggar så är de inte lika roliga.

    Mjäffmåndag!

    SvaraRadera
  2. Ja, det kan jag tänka mig, när man är ledig är det ju verkligen annorlunda! Men Sara vad är det nu du pluggar? Jag vet ju vad du ville göra förr men är osäker på om det fortfarande är det som gäller?

    SvaraRadera