onsdag 21 november 2012

Den senaste tiden...


...har varit hektisk! Det har varit fullt upp minst sagt, men det har varit mycket roligt så då är det ju okej. :-)

Helgen spenderades i Göteborg då jag och töserna åkte upp och gick på odontologiska riksstämman och kikade på nya produkter och lyssnade på lite föreläsningar. Vi bilade upp i torsdags och gick på kvällen på konsert och lyssnade på Göteborgs symfoniker (otroligt bra konsert med en massa filmmusik!!) varpå det bjöds på vin och god mingelmat. På fredagen gick vi på mässan hela dagen och på kvällen gick vi ut och åt, men jag och L tog oss hem ganska tidigt, vilket var bra för mig eftersom jag kände mig lite krasslig...Vi bodde på ett vandrarhem tio minuter med spårvagn från Svenska mässan, och ja, det hade varit mycket skönare med hotell mitt i stan, men det var åtminstone billigt så det var bra! På lördagen skippade jag, L och S det sista på mässan och åkte istället in till stan och satte oss på Brogyllen och åt frukost (eller ja, vi missade den precis, men det blev en god macka och en smoothie iaf) och frossade sen i kakor och blev så mätta att vi nästan sprack! Sen gick vi runt på stan och kikade i affärer, jag fick besökt Balders hage som jag längtat efter och fick fyndat lite där. :-) På kvällen gick vi ut och åt en fantastiskt god middag på SoHo och fantiserade om det kommande goda livet som färdiga tandläkare...
På söndagen gick vi upp ganska tidigt och begav oss hemåt och det var riktigt mysigt att komma hem till älskling och sin egna säng vill jag lova!

Denna veckan är ganska fullspäckad, idag hade vi VFU-dag (verksamhetsförlagd utbildning) där vi fick träffat våra handledare som ska guida och hjälpa oss nästa termin när vi ska ut på praktik en dag i veckan på folktandvårskliniker runt om i Skåne. Tyvärr fick jag inte träffat min handledare, vilket var synd, men det ska nog bli bra ändå!
Imorgon ska jag vara nere på käkkirurgiska avdelningen hela dagen och operera vilket ska bli väldigt spännande och förhoppningsvis riktigt roligt och givande.

Förresten så har jag smygstartat julen lite då jag bakade lussebullar i måndags och lyssnade på julmusik till det, riktigt mysigt! :-) Och på lördag åker jag till päronen för det stora pepparkaksbaket, tror bestämt att mamsen gör degen idag, och jag önskar att jag kunde vara med för att provsmaka för åååh vad den är god! Meeen, jag får helt enkelt kompensera genom att provsmaka den extra mycket på lördag. ;-)


Ja... nu hade jag ju tänkt lägga upp ett par bilder också, men det går inte för det finns inget bildutrymme kvar?! Betala för det vill jag ju inte... Besvikelse! :-(







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar