onsdag 28 november 2012

Har smygstartat lite!

Ja egentligen ska man väl vänta till helgen, men eftersom jag hade lite tid idag så passade jag faktiskt på att putsa fönstren och sätta upp ljusstaken i köket och hänga upp ängeln i sovrummet och stjärnan i vardagsrummet. Lite smygstart alltså! :-) Fast, jag väntar lite till på att ha dem tända, på fredag - då är det okej.
Men, jag var tvungen att provtända såklart, och ja, det är konstigt att vi redan är här men åååh så mysigt det är!! :-)



Idag har jag bara haft redovisningsseminarium och basgrupp, sen på lunchen var det spexmöte inför lärarmiddag och spex som kommer hållas i slutet av nästa termin (som är den sista!!!)! Jag tror att det kommer bli väldigt lyckat. :-)
I övrigt är det mesta annars som vanligt, förutom att vissa dagar varit lite speciella, som igår då vi var på patologen och snittade biopsier som kommit in till avdelningen. Efter lunch gick vi bredvid en oral medicinare och auskulterade vilket var väldigt intressant. En annan rolig dag var förra torsdagen då jag och tre andra i min klinikgrupp var nere på käkkirurgen och opererade, det var riktigt spännande!! Jag fick bland annat operera ut en visdomstand i underkäken, vilket var svårt men väldigt lärorikt!



Nu är det plugg som gäller och imorgon blir det halvdag uppe på barnavdelningen och sen ska Linda och jag träffa vår handledare och prata igenom mastern. På fredag är det heldag som vanligt och sen är det helg igen. Inte klokt vad fort veckorna springer iväg! Och på lördag, då är det dags för Twilight-maraton!! :-)

Ha en fin kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar