måndag 12 november 2012

Ljusstöpning

Måndag igen och veckorna springer iväg så fort att man inte riktigt hinner med!

I lördags åkte jag för att möta upp mamma på fritidshemmet där hon jobbar där vi sen stöpte ljus som bara den! 12 stycken fina egenstöpta ljus fick jag med mig hem och det känns alltid lite extra kul när man gjort dem själv. :-)





Idag har jag äntligen tagit tag i växterna på balkongen och slängt en del gammalt och klippt ner och planterat om de pelargoner jag tänkt övervintra. Det känns alltid skönt att få gjort sådant som hängt över en länge... I övrigt råder det lite av julstämning här hemma eftersom jag inte kunde hålla mig längre utan spelar julmusik för fullt och har tänt ljus som doftar kanel. Snart är det verkligen jul, resten av hösten lär gå lika snabbt som den gjort fram tills nu, speciellt med tanke på hur mycket som måste göras och skrivas och pluggas (djup suck).

Men det ska hända mycket roligt också, till att börja med har vi odontologiska riksstämman nästa helg då vi kommer åka upp till Göteborg och lyssna på föreläsningar, kanske förhöra oss om olika jobbmöjligheter och naturligtvis gå på stan och fika och äta gott och mysa. :-) Vi åker redan på torsdag och kommer hem på söndag så det blir en riktigt långhelg och alltså en kort vecka - i like!

Ha en fin måndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar