måndag 5 november 2012

Man får göra vad man kan...

... för att göra det mysigt när man sitter och ska försöka plugga!


Med värmande kaffe och ljus i mormors gamla sockerskål, så känns det i alla fall lite mysigare... Men det är en trött Klara som sitter och ska plugga idag. Jag känner mig helt av banan och hjärnan känns som om den har lite av en marshmallow-koncistens. Tankarna liksom svävar bort för att dö ut och jag glömmer vad det var jag funderade på. Inte för att jag ska fundera, jag ska plugga, nöta in information. Men jag orkar inte riktigt.

I lördags träffade jag J och vi hade en mysig heldag ihop. Vi åkte först ut till Emporia och trängdes med alla andra som haft samma plan som vi, och vi kände oss lite trötta av detta faktum. I vissa sektioner fick man gå runt i kö och vi smet ganska snabbt in på Illums Bolighus där det var betydligt mindre folk och sa "ååh" till både det ena och det andra och kände och klämde och inhandlade ett par riktigt söta kort. Mer blev det inte och det var väl tur det, med tanke på vad plånboken tillåter.
När vi var klara där ute (och vi kände oss färdiga ganska snabbt) så åkte vi in till stan igen och gick där en sväng, varefter vi begav oss hem mot J där vi spenderade kvällen med tacos, ett par glas vin och en massa snack! Det var härligt med lite riktig kvalitetstid. :-)

Igår morse kom Linda hit och vi skrev på mastern, segt som attan kändes det, men nu har vi alla fall fått ihop ett första utkast som skickats in till vår handledare. Det sista är inte färdigskrivet men vi kände att vi behövde få lite råd på vägen innan vi tar tag i det sista också. Sen kommer det ju behöva ändras och finjusteras och pillas, som det alltid gör med ett stort arbete, men vi har åtminstone kommit en bra bit på väg och det känns jätteskönt!

Denna veckan blir nog ganska lugn i skolan har jag en känsla av och på torsdag kväll ska jag gå och prova bröllopsklänningar, det ska bli riktigt spännande! :-)

Ha en fin måndag alla där ute i höstrusket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar