onsdag 12 december 2012

En och en halv vecka + en termin..!!

Det är inte klokt, men om en och en halv vecka är det jul och höstterminen är över! Ja, inte helt förstås eftersom att tentorna kommer sen i januari, efter "jullovet", men ändå. Men något lov blir det inte, det blir nog bara ledigt på julafton och kanske lite ledigt på nyårsafton, men sen går det inte mer. Suck. MEN - sen är det alltså bara en termin kvar av utbildningen!! Nio (9!!) terminer är snart avklarade och ynka 1 kvarstår. Äntligen!!


Idag slutade vi tidigt i skolan och jag passade på att gå en sväng på stan och fick handlat de sista julklapparna vilket känns riktigt skönt. Det är så synd, för allt som hör julen till med julklappar, pyssel, julbak och annat stök tycker jag så himla mycket om, men det finns ingen tid till det och då blir det nästan jobbigt. Men det här är sista julen på detta viset, sen kommer jag kunna fira jul som alla andra och faktiskt vara ledig under julen, inte sitta 12-14+ timmar om dagen och tentaplugga och ha ont i magen pga det... Den sista av 5 jobbiga tentaperiods-jular går vi till mötes, sen kommer vi slippa det!!

Nu ska jag sätta fart och plugga lite, sen ska jag nog se till att komma ut i snön för en powerwalk!




Lite har jag i alla fall hunnit med att fixa här hemma, men det får nog bli lite mossa till den vita amaryllisen också, det är ju så lätt och fint!


1 kommentar:

  1. Så fint du har det gumman! Och ja! Nu är det verkligen slutspurt för er!!! Jag blir så glad av att läsa det =)
    Fantastiskt!!!
    Vi ses imorgon.

    KRAM KRAM!!!

    SvaraRadera