tisdag 25 december 2012

Juldag och alla tar det lugnt och njuter...

...utom jag och resten av kurs 9-studenterna. Gissar jag i alla fall. Men jag är inte bitter. Fast jo, jag ÄR faktiskt bitter men jag tycker att jag får lov att vara det, för det är inte okej att man måste sitta och plugga på juldagen. :-(

Men om vi lämnar det där och fokuserar på det som är bra istället, så var det ju faktiskt julafton igår och vi hade en riktigt mysig dag. Hela familjen var samlad och vi åt gott och det delades ut fina julklappar. Förutom fina klappar fick jag busat och kelat med minstingen och sötnosen Henry som alltid är så go att man inte kan annat än att bli lycklig! Det är något med barnskratt som gör att man får en mjuk, varm och skön känsla inombords, och man vill bara fortsätta göra det där man gör för att det ska komma mer skratt som spär på känslan.
Efter en lång kväll med mycket bus med lill-killen gick han och jag upp i hans farmors säng och jag läste saga, kramade och pussade godnatt och snusade knoppad buses nacke innan jag gick ner och hade kvalitetstid med resten av familjen. Mys.

Rädd för tomten var man minsann inte! Både han och de båda nissarna fick kramar. :-)

Nu är det färdigpluggat för idag och jag ska ta och njuta en stund framför granen, innan det är dags för sängen. Imorgon kväll ska jag träffa käraste tjejerna för julmys, utbyte av julklappar och framför allt, kvalitetstid med så mycket snack det bara hinns med. De har varit saknade!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar