fredag 21 december 2012

Jullov?

Nej något jullov är det inte att tala om, men idag var i alla fall sista skoldagen på termin 9 avklarad och min dag var bara halv eftersom jag och E tog ut vår innestående ledighet från barnavdelningen nu på eftermiddagen - riktigt skönt! Men som sagt, även om det var sista skoldagen och julafton nalkas om bara ett par dagar kan jag (eller resten av tandläkarstudenterna på Tandvårdshögskolan) inte se fram emot någon ledighet inte. Nej, så går det när skolan envisas om att alltid lägga terminstentan i början på januari, detta eftersom höstterminen annars blir så kort (jo eller hur? Morr, fräs och lite svordomar...). Så istället för jullov är det alltså dags för tentaperiod och denna gången inte vilken tentaperiod som helst utan den fruktade tentaperioden. Den man har fasat för under hela utbildningen, från första terminen och tänkt "Men hur i hela friden ska det gå till? Hur ska man klara det? Orka det? Hinna det?" Och ja, de flesta av oss frågar sig det även nu. Det enda rätta är väl att tänka att det får gå som det går helt enkelt. Man får göra så gott man kan, hålla tummarna och hoppas på det bästa. Mer kan man inte göra. För det är inte klokt att tentas på nio terminer på en och samma gång...

Fredag eftermiddag, kaffet är intaget och jag är tillräckligt pigg för att sätta mig med plugget (jag borde vara väldigt pigg eftersom jag gick och la mig och somnade nio igår kväll), så det är väl lika bra att dra igång!



Det har inte blivit mycket julpynt i lägenheten i år, jag tänker att det inte är lönt eftersom den här julen inte blir mycket till jul ändå, ännu mindre än tidigare år liksom. Men gran och paket har det i alla fall blivit!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar