lördag 22 december 2012

För smala fingrar?!

Mitt i allt tentaplugg har vi nu varit en sväng i Malmö, älskling och jag i förhoppning om att köpa vigselring till mig. Vi ville passa på eftersom det är rabatt på bland annat ringar i en viss butik till och med imorgon. Jag var inom igår och provade och hittade en jag ville ha men ville ha med Markus också och jo, han tyckte också att den var jättefin! Eftersom jag har lite svårt för det här med val (...) tog det en stund innan jag verkligen bestämde mig, men väl gjort kändes det jättebra! MEN, när vi skulle beställa ringen kom det fram att det inte går att få tag på den här typen av ring i min storlek!! Jag har storlek 14,5 och den minsta man kunde beställa var 16, det gick helt enkelt inte att beställa mindre. Förstår ni vilken besvikelse?! När jag väl valt en jag ville ha och som är sååå himla fin... Jag tittade på en hel del andra men det var inte lönt. Nu måste jag först smälta detta. Känner mig så besviken! :-(

Trots allt kom vi inte därifrån tomhänta... jag hade nämligen tidigare kikat på ett par örhängen som jag tänkte hade varit perfekta till bröllopet, och Markus tyckte absolut att vi skulle köpa dem. :-) Det gjorde att mitt humör steg ganska mycket, även om jag fortfarande grämer mig väldigt över ringen.
Örhängena är enkla, men ändå med en lyxig touch och jag kände att de verkligen var jag! Jag lägger inte upp någon bild på dem nu utan det får vara lite hemligt än så länge... ;-)

Men ja...nu har man inte bara för små fötter utan man har för smala fingrar också..!

3 kommentarer:

  1. Hej gumman!!!
    Så trist med ringen - men du, om det nu känns rätt med just DEN och du har bestämt dig för den, kan du inte beställa den i storlek 16 och lämna in den till en smed...? Via, den affär som du har varit inne i...?
    Jag antar att det kanske redan har varit "på tapeten" ... men eftersom du inte har skrivit något om det, så ville jag ändå lägga in en liten "notis"...

    KRAMAR!

    SvaraRadera
  2. Heej vännen!!
    Det var gulligt av dig att tipsa om det, men vi har redan pratat med en guldsmed vi känner och nackdelen med att göra så är att risken ökar för att diamanterna ska lossna...Men vi ska prata med honom mer och se om han har ngn liknande ring eller tom kan göra (dock tror jag inte han gör så mkt smycken längre...)!
    KRAMAR!

    SvaraRadera
  3. Ja jag antog att ni hade pratat om det... =) men tänkte ifall ifall...

    Kul med öronhängena iallafall - och så spännande det låter med ringen ;)
    Bra med kontakter/nära och kära! ;-)

    Kramar!

    SvaraRadera