fredag 18 mars 2011

Friday I'm in Love!

Äntligen fredag!! Men som sagt, veckorna går fort, riktigt fort och rätt vad det är så är det sommarlov (tänker man så så blir det nog så! ;-)) Friday I'm in love passar så bra med tanke på att det som sagt är dagen och eftersom jag är just det - kär! Det är en underbar känsla, när man efter fyra och ett halvt år tillsammans kan känna den pirrande känslan av kärlek i magen när man tänker på sin älskade, i mitt fall min fina, underbara Markus!

Imorgon blir det pluggande inför OSCE (objective structured clinical examination) som vi ska ha om en dryg vecka. Det är ett moment som lärarna tycker är väldigt bra men vi studenter (de flesta iaf) inte ser fram emot. Det blir en förmiddag alternativt eftermiddag med 12 olika stationer som ska genomföras, där varje tar exakt 10 minuter. Vi kan bli prövade på allt vi gjort kliniskt och prekliniskt sen vi började vår utbildning, vilket innebär att där finns en hel del att repetera även om vi bör kunna det mesta. (?) Jag är väldigt nervös inför det hela och ser inte fram emot det, men förhoppningsvis kommer det kännas liiite bättre efter imorgon. Men det är imorgon det, nu ikväll ska jag och Markus äta en god middag som min egen personliga kock ;-) har lagat och se film i soffan och bara mysa. Nu tänds ljusen så nu är det dags att infinna sig framför TV:n! :-)




 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar