tisdag 15 mars 2011

It's a beautiful day!

Ja, vilket underbart väder det är ute! Det kunde kanske blåst lite mindre, men bara solen är framme blir man ju så glad! :-)
Både igår och idag har jag haft halvdag i skolan och det är så skönt, som jag älskar halvdagar! Måndagarna är ju numer underbara tack vare sovmorgonen som gör helgen lite längre, och tisdagen gillas också skarpt när eftermiddagen blir ledig. Då kan man passa på att ta en tur på stan innan man tar sig hemåt om vädret tillåter, vilket det gjorde idag så det blev en tur, i Malmö för en gångs skull, och det blev ett par inköp. Till mig bara lite basplagg i form av linne och strumpor, men inne på Cervera hittade jag Iittalas servis-serie "Bottna" (som ju är så himla fin!!) som min äldsta bror samlar på. Den håller på att utgå och han har inte fått ihop alla delar så det var perfekt att jag kunde köpa lite idag! Vi får väl se när han är hemma i Sverige nästa gång och kan få dem, vi har ju inte turen att ha honom så nära utan han är bosatt i Nürnberg, Tyskland. Markus och jag var på en liten road trip i Tysklands i somras och hälsade på honom och hans flickvän, och passade på att även träffa min nära vän från Holiday on Ice-tiden, Sandra, som bor i Berlin.
På Nürnbergs mysiga gator

Jag och Sandra vid floden Spree i Berlin
Jag sitter och hoppas på att kaffet ska göra sitt, men det tar sin lilla tid, huvudvärken vill inte heller släppa, alltså beror den antagligen inte på förmiddagens kaffebrist... Tycker inte om att pilla i mig en massa tabletter, eller rättare sagt, jag gör det för mycket och därför vill jag helst undvika det såvida det inte är ett måste. Huvudvärk är något som jag har alldeles för ofta och jag vet vad den beror på, men har lite svårt att göra något åt det, nämligen stress, stress, stress. Det kommer även från muskelspänningar (från stressen..?) och jag skulle verkligen vilja gå till min massör men där finns bara tider när jag inte kan, typiskt. Får vänta till påsklovet...Åh, påsklov! Så underbart! Nog för att det kommer bli mycket plugg, men lite ledighet får det allt bli för att orka med resten av terminen. Lite vila och lite mys med vår lilla gudson förhoppningsvis! :-) Min andra bror har vi nämligen inte i Tyskland utan bor väldigt mycket närmre vilket är fin-fint eftersom vi då har möjlighet att träffa min brorson när vi kan och hinner! Han är världens finaste lilla kille och vi är så stolta och glada över att ha fått bli faddrar till honom! 
Gullunge! :-)

Nej, nu får jag väl ta tag i plugget så jag får något gjort idag!

Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar