lördag 26 mars 2011

Ljuvliga lördagsmorgon!

God morgon alla som är vakna!
Efter en härlig kväll igår med after work/clinic på John Bull i Lund med Markus N & F och sen våffel-frossa hemma, har jag nu vaknat och avnjutit en riktigt god frukost den här ljuvliga lördagsmorgonen! Det blev naturligtvis kvar av våffelsmeten så det blev ett par våfflor också så här på morgonkvisten - mmm! :-P Jag gjorde Leila Lindholms goda frasvåfflor, och de var riktigt goda, och frasiga blev de verkligen! Men kan de bli annat än goda när där är 4 dl vispad grädde i?? Kaloribomber, men ska det vara, så ska det! :-)

Om en liten stund kommer vår lilla fina gudson hit och ska spendera dagen med oss medan bror och svägerska ska till IKEA och shoppa loss till nya huset. Deras lilla underbara Hugo (dvärgpudel) kommer också hit och passar på att umgås med gamla lektanten Klara, oj vad vi lekte mycket han och jag när han var liten. Det är vackert väder ute, jag hoppar plugget (ojojoj, hur ska det nu gå på OSCEN??) och vi får fin-fint besök - det kommer bli en underbar dag! Plugget får vänta lite till imorgon, de säger att det är bättre att vi inte pluggar - kuggar - och gör om, eftersom vi då lär oss allt bättre. Jag har liiite svårt för det där, men eftersom jag får höra att jag borde ägna mer tid åt sånt som gör mig glad istället för att ägna all tid åt skolan så tänkte jag lyda de råden idag.

Ha en riktigt fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar