måndag 21 mars 2011

Så var det måndag igen...

Helgerna går alldeles för fort! Denna terminen känns det som det är fredag hela tiden, vilket är bra, men eftersom helgerna går så fort så betyder det att det också är måndag "hela tiden". Måndagarna är ju inte så farliga längre eftersom jag är ledig på förmiddagen, och det gillas skarpt! Men den här veckan blir det fullt ös med plugget inför OSCE:n. Vi satt ju i lördags och hittade ett rum på Orkanen (nere vid hamnen i Malmö) där vi hade fin utsikt över vattnet. Själva pluggandet gick bra, även om det alltid känns som att man hinner med för lite...
Tisdag i nästa vecka smäller det. Jag har redan ställt mig in på att jag får göra om, vilket tydligen brukar vara väldigt vanligt, och därmed försöker jag minska på pressen och stressen lite, vi får väl se om jag lyckas med det. Nervositet är ett ord och en känsla som varit allt för vanligt i mitt liv. Hela uppväxten med konståkningen och alla tävlingar innebar ständig nervositet och det har varit gånger då det varit väldigt jobbigt. Dumt egentligen, eftersom nervositeten ofta kommer pga pressen man ställer på sig själv, inte så mycket pga att andras förväntningar. Man är inte lika förlåtande mot sig själv...

Helgen har i alla fall varit bra. Efter pluggandet i lördags åkte jag ut till Hyllie där Markus hämtade mig för ett besök på IKEA! :-) Där blev det lite smått och gott inhandlat, lite färgglada handdukar till vårt nyrenoverade badrum samt en liten matta dit, ett stekjärn, lite ljus som vanligt, och det bästa av allt, ett nytt täcke till mig! :-D Det har jag längtat efter ett bra tag nu. På kvällen lagade Markus goood mat till mig, det blev nästan samma som huvudrätten vi åt på nyår när vi var hos våra goda vänner N och F, skillnaden var att vi då hade älgfärs och egna rårörda lingon till, nu blev det nötfärs och köpta lingon. ;-)

Sherry-såsen är verkligen gudomligt god! :-P

Igår blev det lite plugg hemma och sen tog Markus och jag en tur till Nova där vi inte fick så mycket uträttat, men det var mysigt ändå. Kvällen avslutades i soffan och trött som jag var och är för det mesta, blev det en tidig kväll i säng.
Nu blir det lite plugg till innan jag beger mig till skolan för lite Skills lab (preklinik), jag gissar att vi ska preparera tänder på vår Oscar som vi sedan ska sätta någon form av krona, fasad, inlägg eller onlay på, men vi får se, det blir säkert helt okej i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar