onsdag 23 mars 2011

Trötter...

Idag var första heldagen för veckan och det märks genom att man blir så trött när dagen är slut. Efter att man kommit hem, duschat och ätit längtar jag nästan till sängen, meeen, det går inte så här en vecka innan OSCE:n... Dagen började på parodavdelningen, vi hade ju som sagt utvecklingssamtal (som för övrigt gick bra! ;-)) och därmed hade vi inga patienter, förutom jag, eftersom det nu var dags för suturtagning efter operationen jag utförde för ett par veckor sedan. Det hade läkt fint så det var skönt att se! På onsdagar börjar aldrig seminarie/föreläsning förrän 14.00 och vi hade lång-lunch vilken vi spenderade i ett basgruppsrum med plugg, återigen, inför OSCE:n. Det kliniska seminariet vi hade i eftermiddag var inte så givande som jag hoppats på och därmed blev jag mest trött på det hela och hade lite svårt att lyssna emellanåt...Det finns inget värre än att lyssna på föreläsningar som man inte tycker ger något, det känns bara som slöseri med tid! Speciellt eftersom vi har så få, då kunde ju åtminstone de man har vara bra...

Snart är det torsdag = snart fredag igen och då blir det aw/ac (after clinic) med älskling och N och F, det ser jag fram emot. På lördag ska jag träffa bästaste tjejerna, vilket ska bli fantastiskt roligt, som vanligt. Det är roligt för i mitt tjejgäng så är vi fyra stycken som träffades första gången på baby-träff, jag och min bästa kompis J umgicks när helst det var möjligt när vi var små och även när vi blev äldre, och de andra två gick inte på samma skola som oss förrän på högstadiet, men där och på gymnasiet blev vi oseparerbara. ;-) Några till finingar har kommit till på vägen och det är ett så underbart gäng som jag är så glad för att jag har. I vått och torrt är de där. Även om någon flyttar till Linköping, Stavanger, Stockholm, London eller Bangladesh så är det alltid lika hemvant när vi träffas eller pratar och det känns inte som man varit ifrån varandra en dag! = Äkta vänskap. Vi blir bara tre stycken som träffas på lördag, men det är mysigt det också, vi som finns kvar i krokarna får träffas så ofta vi hinner, resten får det bli date med när de kommer him te Skaune!
Här är en del av oss på en av våra lyckade fester, inte den bästa bilden, men den är rätt härlig ändå! :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar