tisdag 22 mars 2011

Vårkänslor!

Idag känns det som att våren är här på riktigt! På vägen hem från stan fick jag knäppa upp jackan när jag cyklade, eftersom jag blev så varm - underbart! Vårjackan kunde ju kommit på i morse, men av någon anledning så tänkte jag inte på det då.

I förmiddags var det skills lab i skolan och vi preparerade tänder på Oscar för fulla muggar (Oscar är vår övningsdocka som vi jobbar på innan vi får gå över på patient). Efter det blev jag så inspirerad att ta en sväng på stan väl i Lund pga det vackra vädret! Det blev en runda inom min favoritbutik Meloa och där hittade jag lite fina saker som fick följa med hem. :-) Jag smet även inom en annan mysig butik i närheten - Hemma hos Emla, där jag också hittade lite fint!

När jag kom hem blev det lunch som intogs på...ja, balkongen! :-) Det var så underbart att sitta där i solen och äta, det är ju så mycket godare att äta ute, vad det än är! Solens strålar värmde riktigt och när jag blundade kunde jag verkligen tänka mig att det var sommar och trodde nästan att när jag slog upp ögonen igen skulle det vara alldeles grönt överallt. Men det var det inte. Men snart så! ;-)

Imorgon är det utvecklingssamtal på parodontologiavdelningen, då får vi se om jag presterat tillräckligt och levt upp till målen som förväntas. Det är alltid lite pirrigt att få höra lärarnas kommentarer, men jag tror nog inte att det ska vara någon fara. :-) Kanske att de har satt ut stolarna på gården imorgon så vi kan sitta där och käka lunch, som sagt, allt smakar bättre ute och vi behöver få lite sol i ansiktet, vi som är inne för det mesta! Har iofs inte koll på om det ska vara fint väder imorgon, men jag hoppas det!

Nej, nu börjar magen kurra, dags för lite mat igen tror jag bestämt, mackor och müsli, tror jag det får bli, enkelt och bra när jag inte har min kock hemma. ;-) Markus jobbar extra kvällstid på tisdagar så då får jag klara mig själv! :-)

Nedan ser ni mina fynd från idag; sjalen, örhängena och cup cakes formarna är från Meloa och skålen och det blommiga kuddfordralet är från Hemma hos Emla!


Meloa hittar ni här

Hemma hos Emla hittar ni på denna adress

2 kommentarer:

  1. Hej gumman!! Ja det är verkligen mysigt med sol (och vår.. snart iaf...)! Helt underbart!
    Skrattade lite när jag läste "Hemma hos Emla", haha! Tror du inte att jag har gått i samma klass som henne också? Eller, det visste du kanske redan ;-)
    Världen är bra liten!

    Dax för mig att köra till skolan nu. Vi ses senare idag!
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, du skojar? :-P Ja, världen är verkligen bra liten ibland! Syns imorgon vännen!

    SvaraRadera