söndag 13 mars 2011

Söndag = plugg

Ja, söndagar brukar innebära plugg, även om jag denna terminen både läst på lördagar och söndagar. Men nästa vecka får vi äntligen vårt andra fria pass i veckan vilket innebär att jag har möjlighet att plugga lite på måndag förmiddagarna och inte behöver sitta så mkt på helgen. Visserligen tror jag att jag kommer utnyttja tiden till att sova lite längre, men jag kan ju välja iaf!

Än så länge har jag inte varit speciellt fokuserad på plugget så därför har jag inte fått så mkt gjort. Det är svårt när man redan läst lite på ämnet och inte riktigt vet vad man mer ska läsa, eller var. Att jag inte gillar materialkunskap gör ju inte saken bättre...

I förmiddags blev det iaf en fika (det är ju faktiskt söndag!) för att få en paus från keramerna, och även om fettisdagen är förbi går det ju lika bra att äta semlor för det!

Mmm, smarriga semlor, även om de inte var hembakade

Veckan som var, var aningen kaotisk och jag är glad att den är förbi, men det hände också något roligt och spännande! I onsdags utförde jag min första operation på parodontologiavdelningen (tandlossning)! Det var otroligt givande och som sagt roligt och både jag och min patient var nöjda efteråt! :-) Jag hade en bra assistent också i form av en kursare, som underlättade det hela, för helt enkelt var det inte alltid! Jag var inte jättenervös inför det, men natten till dagen D drömde jag om operationen och ungefär allt gick fel... Så på morgonen var jag ändå lite pirrig och klassiskt muntorr. ;-)

Det är vår i luften nu och jag kan knappt bärga mig tills våren är här på riktigt och för att stanna! Våren är nog den bästa årstiden, även om jag kan säga att jag faktiskt tycker om alla (såvida vinterns nederbörd är snö och inte regn). Det speciella med våren är att allt får liv igen och vaknar upp och man får en härlig känsla av inspiration och nytändning! 

Nej, nu ska jag ta tag i plugget ett tag till, sen får det nog bli en liten prommis!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar