fredag 3 juni 2011

Can can!

Det är bråda tider, kaffekoppen är sällan tom - 3 dagar kvar till tentan. Dagarna är långa och fulla av intensivt pluggande och jag börjar undra hur allt ska få plats i huvudet? Nåväl, dagar som idag är det bara så att man måste unna sig ett antal pauser på balkongen iklädd bikini och med en isglass i handen, och så har det också blivit. :-)

Det är även väldigt lätt att man hamnar på you tube och hittar gamla klipp från HOI-tiden. Idag hittade jag ett från Asien-turnén, i Jakarta, ett klipp med de olika numren i Moulin rouge. Det är ett långt klipp men efter ca 5 minuter kommer jag in, när det är dags för can can! Jag hade riktig hat-kärlek till det numret, det var väldigt kul att åka och publiken älskade det och man fick en sån kick av det, men eftersom det var i slutet av showen och innebar mycket skridskoåkande för oss som var korta så var det väldigt jobbigt och krävande. Jag är ju kort som sagt, så vill ni hålla utkik så är jag den minsta rosa, och åker längst ut till vänster i bild mesta tiden, eller längst fram, och sen den sista tjejen som ska på hjulet i slutet. Oj vad man var rädd många gånger att slipningen inte skulle hålla och man skulle fara ut bland publiken (nästan)!

Tyvärr är det tråkig bild, men håll till godo! :-)

http://www.youtube.com/watch?v=hP4k9iXFYfw&feature=related

3 kommentarer:

  1. Ja-a! Det var ett härligt, rafflande nummer det!
    Synd bara att bildkvaliteten var så dålig men kul i alla fall att se det. :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är lite synd, jag har det ju på bättre kvalitet på dvd, vi får kika sen du och jag mamma! ;)

    SvaraRadera
  3. Ja Klara, när du har tentat får vi frossa i konståkning o "loppisar"! :)

    SvaraRadera