lördag 4 juni 2011

Tentaångest

Yes, idag har den anlänt, tentaångesten, som faktiskt lyst med sin frånvaro tills nu. Jag är glad att jag har sluppit den så lång tid in i tentaperioden, men nu gick det inte längre. Dessa jädrans material...

Dagen har spenderats vid skrivbordet och framför datorn, eftersom alla mina anteckningar finns där och eftersom datorn måste vara strömförsedd hela tiden (japp, jag har förstört batteriet). De flesta anteckningar är snart nerklottrade på papper, mer eller mindre läsligt, men imorgon kommer jag ligga på balkongen, mattan, i badkaret (?) ja var som helst egentligen. Bara jag slipper sitta. Jag har så ont i ryggslutet nu så jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att få det något så när bekvämt.

Nu blir det strax en paus med lyxig mat i form av bakad potatis med röra av créme fraiche, räkor, ägg och dill som Markus fixat - mmm. Tur jag har Markus, annars hade jag nog levt på mackor och snabbmakaroner under tentaperioderna! ;-)

Nu är det färdigt, jaaa - paus!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar