tisdag 28 juni 2011

Markus har fått jobb!

Ja nu är det officiellt och det är inte på vilket ställe som helst heller, nämligen på Koenigsegg! Han är verkligen glad över att ha fått jobb och det känns ju extra roligt när det blev på ett så speciellt ställe, och flickvännen hans är väldigt stolt! (*sträcker på mig*) ;-) Det var det vi firade på lilla torg i förra veckan och det är inte färdig-firat än... ;-) Han kommer att jobba som inköpare (han har ju en inköpsutbildning) och det kommer nog bli väldigt häftigt att få jobba där, den som är minsta lilla bilintresserad hade nog mer än gärna gjort det. Det är så roligt, framför allt att han fått ett jobb över huvud taget, och han förtjänar det verkligen, så som han kämpat med allt jobb-sökande.

Det var en väldigt trevlig, mysig och kul kväll igår med tjejerna. Vi åt lite på lilla torg varpå vi sen gick vidare till ett fik/bar och tog en kaffe och dessert. Men det där med att inte prata skola blev det inget av, klart vi pratade om tannamakeri! ;-) Det är ju en så stor (!) del av vårt liv och vem ska vi annars prata med om det? Det blev så klart en massa skratt också och det var som sagt en lyckad kväll, synd bara att inte S kunde komma, men hon får vara med nästa gång. :-)

Idag har varit en lite av en fixar-dag och det är alltid lika skönt när man får saker som hängt över en länge gjorda. Tvätten åkte in i morse och sen blev det en skön powerwalk i värmen. På eftermiddagen när mina diverse bestyr var fixade såg jag att det kommit in en jättefin tröja på Meloa och jag kunde inte låta bli utan smet ner och fick med mig en hem. Hrm, sommaren kommer sluta med att jag får leva på vatten och...ja vatten. ;-) Men vem kan motstå en så här fin tröja?


Den finns som creme färgad också och ni hittar den alltså på Meloa, här kan man gå in och hitta mer info.

Ikväll gjorde Markus och jag en god matig sallad med massa grönsaker samt ägg och räkor, till det hade vi en aioli och vitlöksbröd, det var fantastiskt en så härlig sommarkväll som denna. Tyvärr blåste det lite väl för att kunna sitta på balkongen så den fick avnjutas inne istället. 



När det är fint väder vill man ju bara vara i stugan och kunna gå ner till havet när man vill och kunna vara ute mycket mer, men ibland är det också skönt att bara vara hemma i stan. Jag får väl se om det blir en tur uppåt...Nu blir det strax TV-soffan i alla fall eftersom det är premiär för Allsång på Skansen! Det ska bli roligt att se hur Måns fixar programledarskapet, dock tror jag att han som vanligt kommer charma de flesta. ;-)

2 kommentarer:

  1. Åh koftan är så fin :) Hoppas du kommer trivas i den. KramKram

    SvaraRadera
  2. Ja, den är fantastisk! Jag trivs jättebra i den! :)Kram

    SvaraRadera